Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Un imni a dâ dongje ducj i tocs, a tornâ a scomençâ e a lâ indenant

Moira Pezzetta

La cjantautore Rebi Rivale nus presente “Kintsukuroi”

“Come sarà ricucire lo squarcio e sopportare il segno / dicono il tempo / ma il tempo cancella se diamo un senso in cambio”: cussì nus cjante Rebi Rivale intun dai tocs dal so gnûf album Kintsukuroi.
Kintsukuroi o Kintsugi, e je la art gjaponese di dâ dongje i tocs di creps rots doprant l’aur. Duncje no butâ vie nuie, ma comedâ, dâ gnove vite e gnûf valôr par rindi alc ancjemò plui preziôs. Une metafore che ognidun di nô al capìs ben. Al vûl dî medeâsi lis feridis, sedi chês fischis che chês de anime, e tornâ a scomençâ.
◆ Cussì, Rebi Rivale nus conte di se. Intai nûf tocs di Kintsukuroi, o scoltìn la cjantautore tal so intim. Nus conte des sôs feridis, visibilis ancje cul passâ dal timp. «O vin di imparâ a recuperâ e no dome a butâ vie. Ancje te vite. Il recuperâ al partìs des emozions, che masse spes a vegnin ruvinadis.»
◆ Un disc plen di dolôr, ma ancje di felicitât e di ricercje di se stes. Une ricercje profonde che e puarte ognidun di nô a medeâ lis feridis e a trasformâsi in cualchidun di gnûf. Ancje se o restìn simpri nô.
◆ Ducj o sopuartìn dilunc de nestre vite sbregaduris interiôrs. Mai come tal periodi di cumò, chest al corispuint ae veretât. Cuant che dut al somee pierdût, cuant che nus pâr che i nestris tocs no rivin a tornâ a dâsi dongje, une part di nô si svilupe. O cjatìn dentri la fuarce par tornâ a meti dongje ducj i tocs. “Una parte già oltre l’ostacolo / l’altra non si è mai mossa” nus cjante tal toc “Sparsa”.
◆ O podìn capi cheste metafore dal Kintsukuroi e ce che la artiste e vûl esprimi, ancje za de cuviertine dal album. La cjantautore si mostre dentri di creps rots e tacâts insiemi cul aur. Lis roturis dal vivi e de vite e la pussibilitât che ognidun di nô al cjate tornant a dâsi dongje.
◆ La origjinalitât di Rebi Rivale e il valôr di tornâ a doprâ, ridusi il consum, ancje par incuinâ di mancul e vivi in mût plui ecologjic, lu viodìn ancje de custodie dal album. La artiste e à domandât ai artesans dal coletîf Scarta par doprâ materiâi di soreplui de cjartere, cence doprâ plastiche. La custodie e je duncje une scjatule. Cheste e à dentri une clavute usb cui nûf tocs dal so album, e i cartoncins cui tescj des cjançons.
Ognidune di chestis scjatulis e je uniche, a rapresentâ fûr par fûr il principi dal Kintsukuroi e la responsabilitât che o vin tai confronts dal ambient.
“In questa ricerca di un equilibrio / in questa paura di un equilibrio / io vado”: a acompagnâle in chest gnûf viaç a son lis notis di Paola Selva ae ghitare acustiche e di Filippo Tantino al liron. Tal album o sintìn ancje lis percussions e i suns di Andrea Ruggeri, Massimo Passon ae tastiere e orghin hammond, Marco Napoletano ae sunete, Piero Corsi al pianoforte, Mirko Cisilino ae trombe, Federico Pace ae batarie e Paolo Forte ae armoniche.
◆ Pe prime volte, Rebi Rivale nus regale ancje un toc par furlan: “Fasìn un cjant”, ultime cjançon dal album. Ancje la vôs de artiste Elsa Martin le acompagne in chel toc.
◆ O podês comprâ chest album, unic tal so gjenar, ai concierts di Rebi Rivale o mandant un messaç di pueste eletroniche. Stait daûr sui socials par restâ inzornâts e lait a cjalâ il so sît par savênt di plui: www.rebirivale.it/ ❚

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +