Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TEATRI STABIL FURLAN. Pasolini autonomist intun spetacul dal Tsf

Tarcisio Mizzau

Une piece teatrâl origjinâl, estrose, in sene in Novembar

Intai prins dîs dal mês di Novembar di chest an – i dîs de sô muart tragjiche – Pier Pauli Pasolini al sarà onorât cuntun spetacul dal Teatri Stabil Furlan. Une piece teatrâl origjinâl, di fantasie, di dissen atuâl, estrose, no une leture des sôs lirichis o des sôs prosis. Incentrade sul contribût di ideis e di impegn di Pier Pauli par otignî pal Friûl la autonomie regjonâl; cence colâ tal teatri che si autonomine “politic o documentâl”, bussulot di retoriche periculôs (come se dut il teatri nol fos politic).
◆ Duncje, Pier Pauli nol comparìs su la sene. Une famee, cuntune storie di vicinance al poete, e cjape su lis sôs spalis il so lassit, e e rive fra contrascj a mantignîlu vîf fin a vuê, cun modalitâts che a puartin il stamp di ogni gjenerazion. Il timp, cheste entitât malcuiete, al devente cussì coprotagonist de storie.
◆ L’impegn furlan di Pier Pauli al è stât il prin segnâl de sô passion civîl, durade dute la vite, spindude par difindi e dâ valôr a dut ce che al rapresentave une identitât, une particolaritât distintive dal singul o di comunitâts o di strâts sociâi, che a vivevin une lôr specificitât; cuintri ogni nivelament, ogni conformisim.
◆ Il test dal spetacul al sta nassint tun laboratori teatrâl li che a cjapin part Lisa Moras, Massimo Somaglino, Carlo Tolazzi e il sotscrit. Afiet par Pier Pauli e volontât di doprâ ogni strument che la tecniche teatrâl di vuê e met a disposizion a vuidin il trop di autôrs, par meti adun un spetacul che al divertissi il public e che al trasmeti la idee di Pier Pauli che jessi unics al è il vêr mût di vivi une vite degne, pai singui e pes comunitâts. Fasint bon acet aes novitâts, che la vite no je mai repliche ma rinassite in formis creis, plasmadis dal timp.
◆ Fra lis tantis bielis iniziativis realizadis chest an par ricuardâ il centenari de nassite di Pasolini, il spetacul dal Teatri Stabil Furlan al fronte un argoment no scontât e no considerât di altris. Ma dut câs impuartant te vite di Pier Pauli, e ancje pal nestri teritori, che al à dome di vuadagnâ a impensâsi dai furlans che lu àn tirât fûr des sgrifis dal Venit – li che al sarès stât isolât, al ultin puest fra vot provinciis – par dâi la forme di regjon, insiemi cun Triest.
◆ Il spetacul al sarà fat in coproduzion: al Teatri Stabil Furlan si è zontade la Società Operaia di Pordenon, che e sigurarà musichis origjinâls, componudis dal mestri Renato Miani, e sunadis dai strumentiscj in sene. ❚

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +