Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SPECIÂL BIBIE – La direte Internet

............

3 mîl 530 visitis dai Stâts Unîts nissun si lis sarès spietadis. Invezit il sît internet di Radio Spazio 103, la emitente de Diocesi di Udin, al è stât “assalît” di fedêi e curiôs di dut il mont. Ancje chest al dimostre cemût che la “Leture continue de Bibie par furlan” e je stade un event unic che al à tirât dongje, ancje se in maniere virtuâl, tancj emigrâts.
LA DIRETE_ Cui che nol à podût lei di persone o vignî a Udin a scoltâ i tocs che lu interessavin di plui al à vude la pussibilitât di sintî e viodi, dì e gnot, la direte de leture su www.radiospazio103.it, 24 oris su 24, di cuant che e je tacade ai 3 di Avrîl fintremai a sabide ai 9. In 6 dîs lis visitis totâls a son stadis plui di 132 mîl, cuntune medie di 19 mîl colegaments in dì, ancje se la spice si à vude lunis ai 4 di Avrîl cuant che i contats regjistrâts a son stâts 26 mîl 940.
La idee di trasmeti “in streaming”, come che si dîs, e je vignude a Fidrì dai Ros, colaboradôr de emitente diocesane che al à dit: “Parcè no dâ la pussibilitât a ducj di assisti a cheste maratone?”. Une pensade che e à metût dacuardi subit ducj i organizadôrs, l’ARLeF, la provincie di Udin e la associazion culturâl “Glesie Furlane”. E cussì si son metûts in moto ancje i tecnics responsabii par garantî un bon colegament. Sfuarçs che, come che o vin dit, a son stâts ripaiâts.
UN SUCÈS INTERNAZIONÂL_ Parincj e amîs a àn podût viodi i letôrs ancje di cjase o de scrivanie dal lavôr, o tal cûr de gnot cence movisi fin a Udin. I fedêi si son sintonizâts cuant che a àn podût e i taincj furlans sparniçâts pal mont si son sintûts un pôc plui dongje de Patrie dome impiant il lôr computer. Lis visitis dal forest a son stadis tantis: no dome dai Stâts Unîts, ma ancje dal Canadà (511), de Argjentine (406), de Grande Bretagne (404), de Svuizare (354), de Gjermanie (298), de France (164) e ancje de Australie (161), de Spagne (161), dal Venezuele (63), dal Senegal (40), dal Gjapon (39), de Bolivie (36), de Russie (24) e de Cine (10).
Par finî une curiositât: tra i visitadôrs dal sît internet de radio diocesane 146 personis a àn “navigât par furlan” doprant la marilenghe come lenghe predefinide pal sisteme operatîf.
Valentina Pagani

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +