Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Lis maiutis in marilenghe a fasin 20 agns: inovâl pe Friûlpoint

............
La maiute «Super Furlan», une des tantis t-shirt de dite furlane
La maiute «Super Furlan», une des tantis t-shirt de dite furlane

La Friûlpoint, la dite di «maiutis par furlan dal 1999» e fâs 20 agns, e in cheste ocasion e à screât il sît gnûf e viert i account social Instagram e Facebook (@Friulpoint, ndr).

I prodots Friûlpoint, maiutis ma ancje tancj altris, sedi vistiari sedi gadget, si cjatin in tantis buteghis ator pal Friûl. Nassude l’ultin an dal XX secul, e je une dite familiâr: Michele Venier al è il titulâr, cu la part creative curade di Dree Venier (autôr fra lis altris robis dai Gnognosaurs e di tantis iniziativis in marilenghe). Par celebrâ l’inovâl, duncje, la dite si è dade une biele rinfrescjade inte comunicazion. «La jentrade intal mont social al è un pas che o vin fat par fâsi cognossi di plui» nus conte Michele «o savìn che cuant che un client al rive a cognossinus al presee cetant la nestre produzion e i numars si viodin, ancje li des nestris buteghis clientis. O vin dome il probleme di fâsi viodi ancjemò di plui. Simpri cui invistiments che e pues permetisi une dite che e fâs riferiment a “une nicje di marcjât”, come che si dîs. Che o sperìn si podedi slargjâ simpri di plui, però».

__

La filosofie de Friûlpoint, di fat, e je simpri plui chê di une maiute furlane di autôr cun tindince viers dal progjet di brand di vistiari…

La idee di imprest di divulgazion dal furlan al è simpri il nestri ideâl, chel dai inizis intal 1999. Intai agns o vin intindût di dâi ancjemò plui dignitât cuntun nivel di propueste che si è simpri di plui alçât, an dopo an. Sedi pes stampis, sedi pe cualitât des maiis che cumò o progjetìn ancje te produzion, cun coton di prime cualitât e un fitting dissegnât di pueste. Duncje la linie e je deventade plui fashion tes maiutis e si è slargjade come propueste za di timp. Come vistîts o vin ancje maiutis par feminis, felpis, maiutis par fruts, grumâi, bavarins, cjapiei…

E dopo a son i gadget: cjicaris, magnets, puarteclâfs e vie indevant. Lait a viodi il sît, apont: www.friulpoint.it.

__

Intal sît al è ancje un blog li che no si dan dome notiziis aziendâls, ma indulà che spes o contais il vuestri lavôr.

La smire dal blog e je chê di jentrâ plui in contat cul nestri public, contant ce che o fasìn e di dulà che a vegnin lis nestris maiutis. Ognidune e à la sô storie. O volìn fâ viodi la ricercje, sedi tecniche che culturâl e di costum, che e je daûr di ogni nestre produzion.

__

E je ben presinte ancje la part di e-commerce, un imprest ancje par vendi diretementri…

Il nestri sît al è pensât par vendi, ma ancje par operâ in sinergjie cu lis nestris buteghis clientis: on-line no cjatarês presits plui bas rispiet ai prodots difondûts midiant dai shop Friûlpoint.

No vendìn midiant altris sîts: ni Amazon, e nancje altris.

O crodìn in maniere ferme inte colaborazion cu lis buteghis “fisichis”. La buteghe e da il vantaç di viodi dal vîf i nestris prodots e tastâ (sì, no “testâ”) la cualitât dal coton e des stampis des nestris maiutis. Midiant dal sît si à la pussibilitât di fâ compris se lontans di un shop Friûlpoint o di viodi dulà che si cjate chel plui dongje. Une buteghe che e vûl lavorâ cun nô no patirà mai la “concorence digjitâl”. Friûlpoint al è un brand “deAmazonizât” (al rît ndr).

Intant che mi fevele, Michele al à intor une maiute cu la cifre 1077 fate cuntune biele grafiche. 1077, la date de nassite dal Stât patriarcjâl. «Cheste maiute e pues jessi un esempli dal nestri lavôr. Cumò ancje altris a stan scuvierzint chest numar (mi cimie ironic ndr): o vin vierzude une strade, come che o vin fat tantis voltis, li che dopo in tancj ti vegnin daûr. Par difindisi al covente jessi simpri un pas prime: chest lu fasìn in gracie de smire a volê fâ un progjet di grande cualitât e une passion pe culture e pal popul furlan che o pensi che le vedin pocjis ditis ancje chi in Friûl, magari cussì no». Intant che o cjapi i aponts pe interviste o fâs cori lis imagjins dal sît e cualitât e passion si viodin dutis, come cuant che dut al è scomençât intal 1999: bon lavôr, alore, Michêl! ❚

Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +