Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LETARIS. A proposit di Sedean

............

Preseade Redazion,
mi clami Danilo Moro e come che di sigûr bielzà o savês, o soi un abonât dal vuestri periodic par trê motivazions che mi sticin no pôc: prin, si tabaie di pre Toni Beline, duncje parcè che tancj dai vuetris colaboradôrs a son int dal grop di Glesie furlane e, no par ultin, parcè che o doprais la mê lenghe mari: il furlan.
Dit chest o rivi a la cuistion: tal articul intitulât “Sedean caput mundi” a firme di Margherita Timeus, al conte che chest comun dal Friûl di Mieç al è stât une scune di personis, tantis ancjemò in vite, che a àn dât sflandôr a chest paîs.
Di nissune bande si lei che cheste liste di personaçs e je incomplete e di conseguence juste indicative: cualchidun al è restât fûr. Un par ducj gno cusin Gianfranco Plenizio e so pari Leandro di San Laurinç che, tal cjamp musicâl prin di dut, a àn dit alc.
Mi pararès just che par taponâ la buse e comedâ la cuistion, o fasessis un articul dedicât a chescj 2 oms. Ce disêso?
Mandi
Danilo Moro
Codroip ■
_________________________________
Preseât Diretôr,
in riferiment al articul da La Patrie dal Friûl “Sedean caput mundi” a firme di Margherita Timeus o vuei ricuardâ che tra i nons di plui o mancul innomenâts personaçs, nassûts in comun di Sedean ripuartâts de gjornaliste, a mancjin tantis altris personalitâts che o ai podûts cognossi in maniere direte e indirete e che o volarès ricuardâ:
1. CLABASSI Plinio, nassût a Grediscje, cjantant liric. Il gnûf teatri, di pôc inaugurât, al puarte il so non;
2. DONATI pre Plinio, nassût a Grediscje, ricercjadôr des lidrîs e de identitât culturâl de comunitât di Grediscje;
3. PLENIZIO Gianfranco, nassût te piçule frazion di Sant Laurinç, musicist. Al è autôr di colonis sonoris famosis;
4. PRESSACCO Gianni, nassût a Turide, anime di tantis iniziativis a pro de comunitât di Sedean e autonomist convint;
5. RINALDI pre Carlo, nassût a Sedean, storic, autôr di cetantis publicazions su la storie dal Comun.
Mandi
Masutti Luigi
Sant Lurinç di Sedean ■

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +