Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA INTERVISTE. “Marketing? Il furlan al funzione”

............

Dotôr Sillani, lui al à fat plui di une ricercje sul ûs dal furlan tal cjamp dal marketing, cun ce risultâts?
La prime e je stade une ricercje di une desine di agns fa fate cul professôr Franco Rosa dal dipartiment di Biologjie Agroindustriâl de facoltât di Economie. O vin scrutinât il câs des insegnis in marilenghe li dal ipermarcjât al centri comerciâl Città Fiera di Udin. Il risultât vignût fûr al è che meti insegnis in marilenghe al puarte a une incressite de fidelizazion dal client.
Po dopo o vês ancje metût a confront il furlan cun altris lenghis tal cjamp dal vin (viôt La Patrie dal Friûl dal Avrîl 2007, speciâl marketing, n.d.r.)…
Sì, o vin fat une indagjin sul cjamp presentant al consumadôr butiliis di vin cuntune etichete par furlan, par talian e par inglês. Il vin al jere il stes e al è vignût fûr che la sielte e leve in grande maiorance viers de butilie cu la etichete in marilenghe. Chest sie par clients furlanofons che no. E al valeve massime se il non par furlan al jere ben in evidence: se l’ûs de lenghe al jere un tic plui platât la sielte no jere cussì marcade. Duncje, li che il furlan al vignive valorizât a plen, al deve grancj risultâts. Come tal câs de sgnapis Nonino, tant par lâ daûr al argoment de vuestre interviste.
Cumò a ce staial lavorant?
E je une ricjerce che o sin daûr a finî cul gno Dipartiment. No vin metût adun lis conclusions ma i anticipi une curiositât: o vin confrontât universitaris, duncje zovins (20-25 agns) e cun scolaritât alte, che a san fevelâ ben l’inglês. Chei che a son ancje furlanofons a àn dimostrât une grande atenzion ae divignince teritoriâl di un prodot, chei nome talianofons no.
Puedial dânus un judizi sul “câs Nonino”?
Il marketing Nonino, cu lis etichestis in lenghe furlane e ancje cul Premi che al lee mont contadin cu la culture mondiâl plui di avanguardie, al à fat scuele cun risultâts grandons che a durin ancjemò vuê. Pal cont de evidence dade ae marilenghe – e no dome – al è un model ancjemò insuperât, nissun al à savût fâ miôr.
Dree Venier

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +