Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FINANZIAMENTS. De Anna al incuintre ents ricognossûts

............

L’assessôr regjonâl ae Culture Elio De Anna, adun cu ARLeF e il diretôr dal Servizi coregjonâi dal forest e lenghis minoritariis, Giuseppe Napoli, al à incuintrâ rapresentants dai dîs ents ricognossûts pe promozion de lenghe furlane, ven a stâi chei sogjets publics e privâts che la leç regjonâl di tutele e considere cuntune speciâl funzion in vie de ativitât cualificade e continuative par pandi il furlan.
I FINAZIAMENTS PAR CHEST AN_ Tal 2012 pes svariadis ativitâts dai ents primaris a son stâts impegnâts (leç 29/2007) 535mil euros ripartîts jenfri Radio Spazio 103 (32mil euro), Radio Onde Furlane (69mil), Societât sientifiche tecnologjiche furlane (10mil), Istitût Pre Checo Placerean (30mil), La Patrie dal Friûl (30mil), La Grame (23mil), Colonos (31mil), Glesie Furlane (25mil). Ae Societât Filologjiche Furlane, che e à un finanziament di pueste, à son stâts assegnâts 260mil euros. Infin, tal assestament di belanç 2012 e je stade proviodude la some di 25mil euro a pro de Kappa Vu.
“Al covente un salt di cualitât dai progjets, inovatîfs e condividûts in rêt, e te cure de rindicontazion”, al à domandât De Anna, comunicant la prossime decision di fissâ un tet pes spesis di funzionament (plui o mancul dal 25 par cent) par liberâ il rest des risorsis par meti in vore i progjets.
De sô bande la Regjon, par mieç dal sfuarç organizatîf dai uficis dal Servizi, al è rivât a puartâ un grant vantaç pe operativitât des associazions in grazie de acelerazion de rindicontazion e de relative rapide aprovazion dal decret di ripart ai prins di Avrîl.
Un sfuarç che ducj i rapresentants dai ents a àn preseât une vore considerantlu “impuartant par la serenitât dal lavôr des associazions e par evitâ di strassâ lis risorsis in forme di interès bancjariis cuant che si à di domandâ un acont”.
REGJIE DE ARLEF_ I ents si son considerâts dacuardi cun de Anna su la oportunitât di une regjie di coordenament che e podarès jessi fate de ARLeF, daspò un decentrament di funzions e su chest pont, dl president de ARLeF Lorenzo Zanon e je rivade la plene disponibilitât a davuelzi chest rûl favorint la sinergjie tra ducj i ents ricognossûts. ■
Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +