Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CAMPAGNE ABONAMENT – timp di abonâts e di regâi gnûfs

............

Trilogjie tormentade e jentre tra i regâi pai nestris letôrs plui fedêi

Al mancje pôc a la fin dal 2009, ma ce che plui al conte al è che si svicine la pussibilitât di passâ inmò un an insiemit. E lis novitâts no mancjin. Tra chestis e je la jessude de seconde edizion di Trilogjie tormentade, il libri che pre Antoni Beline al veve presentât al premi Sant Simon 1999 e che al veve vinçût chê edizion. Esaurît za di timp, Glesie Furlane e à decidût di tornât a stampâlu inserintlu tal progjet «Opera Omnia» finanziât de Provincie di Udin. Il libri al è stât presentât martars ai 27 di Otubar (viôd l’articul di pre Tonin Cjapielâr a pagjine 17, ndr) inte biblioteche comunâl di Codroip colme di int in ocasion des iniziativis voludis dal comun par celebrâ i 30 agns di chest impuartant concors leterari intitunâl a Agnul di Spere (Agnul Pitane). Ta chê sere la vive vôs di pre Antoni Beline e je tornade a fevelâ a la platee numerose midiant des peraulis di pre Tonin Cjapielâr, un dai siei amîs e colaboradôrs plui strents, che al à fat une profonde e sintude analisi de opare, lant a meti in lûs i elements di comunion e di distinzion di don Lorenzo Milani, Oscar Wilde e Pieri Pauli Pasolini «Trê sants che nus condanin nô», ven dî trê figuris une vore contestadis de istituzion cuant che a jerin in vite ma che il timp al à fat viodi trop profonde che e jere la lôr vision de vite e la lôr azion, e che pre Antoni cul so libri al difint cun fuarce metint invezit a clâr i limits di chei che ju condanavin.
Par cui che nol ves podût partecipâ a la serade midiant di une convenzion esclusive pai nestri abonâts e je la pussibilitât di ricevi in regâl copie di «Trilogjie tormentade», seconde edizion.
Ma o vês di jessi svelts, parcè che lis copiis a disposizion no son infinidis e dome i prins che a rinovaran i abonaments a podaran gjoldi di cheste gustose publicazion zontant dome 5 euros al presit de sotscrizion che ur permetarà di ricevi par dut il 2010 inmò a cjase «La Patrie dal Friûl».
Par vê i libris o altris informazions su la bibliografie di pre Antoni Beline, si pues contatâ Glesie Furlane (www.glesiefurlane.org) a chest numar telefonic 0432-957268.

Cemût abonâsi: https://www.lapatriedalfriul.org/?page_id=7

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +