Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT. Pd a plui lenghis

............

Il Partît democratic al varès di fevelâ dutis lis lenghis dal Friûl V.J., ven a stâi talian, furlan, sloven e todesc. Tant tal simbul, tant te comunicazion esterne e interne e tal materiâl prontât pe propagande.
EMENDAMENT RIMANDÂT_ Cussì cundifat al propon un emendament al Statût regjonâl che la assemblee e veve di votâ definitivementri ae fin di Novembar, ma che e à scugnût rimandâ a Dicembar par impegns dal segretari Bruno Zvech, clamât di buride a Rome propit te zornade che e jere proviodude la assemblee.
SHAURLI PRIN FIRMATARI_ Prin firmatari il segretari provinciâl di Udin, Cristiano Shaurli, l’emendament al è stât firmât di un trop di lôr, ven a stâi il senatôr Carlo Pegorer, il vice sindic di Udin Vincenzo Martines, il conseîr regjonâl Paolo Menis e chei provinciâi Francesco Martines e Arnaldo Scarabelli, il segretari dal Pd udinês Debora Serracchiani, Lorenzo Fabbro e la slovene Jole Namor. Plene poie ancje dal cjâf grup in Consei regjonâl Gianfranco Moretton.
“Il Pd – al dîs il test – par dâ atuazion al articul 1 dal Statût, al cjape sù la denominazion e il simbul bilengâl tai teritoris dulà che storichementri a son presints lis comunitâts slovene, furlane e gjermanofone. L’ûs des trê lenghis regjonâls ricognossudis – al zonte l’emendament – al pues jessi doprât te comunicazion interne e esterne, e ancje pai difarents materiâl prodots”.
UN COMPLETAMENT DOVERÔS_ Te intenzion dai firmataris, si varès di completâ il Statût che, te sô prime version, al à proviodût tal articul 50 il coordenament dai slovens tal Pd e la denominazion bilengâl tes comunitâts slovenis, ma si è “dismenteât” di chês altris lenghis. Cundut, par altri, che tal articul 1 dal Statût, chel che al rivuarde i principis di fonde dal partît, si dîs che “Il Pd-Union regjonâl dal Friûl V. J. al intint di valorizâ la specialitât regjonâl, al esalte i valôrs de inclusion, de interculturalitât e dal plurilinguisim, al avantaze la acetazion e i procès di integrazion politiche, economiche e culturâl tra i citadins de Union europeane e in particolâr cui Paîs che a stan dongje de regjon”.
L’emendament sul bilinguisim tal Pd al è stât tra chei che a son stâts presentâts par prins e, biel che la “Patrie” e sta par lâ in stampe, al pâr che nol sedi nissun berdei ae sô acetazion.
Antonella Lanfrit

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +