Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT. Muris in curt, lenghe grande

............

La Sagre di Paîs di Muris in comun di Ruvigne e à tornât a presentât il concors cinematografic “Muris in corto”, rivât a la seconde edizion.
La novitât de iniziative e je stade il slargjâ il teritori dulà che a vevin di jessi zirât il films in concors, cjapant dentri ducj i comuns de zone culinâr dal Friûl di mieç, cun chê di fâ cognossi cheste biele zone de nestre regjon.
Il moment plui impuartant de serade si à vût sabide ai 7 di Setembar cu la premiazion e la proiezion pal public dai lavôrs che a àn partecipât.
A son stadis sintudis 2 juriis: chê popolâr cuntun rapresentant par ogni frazion dal comun (Gian Fausto Pascoli par Muris, Tiziana Cominotto par Vile, Giovanni Mauro par Viluce, Roberto Buttazzoni par Sant Pieri e Matteo Lizzi par Pignan) e chê tecniche (president Remigio Romano, innomenât regjist, Luca Di Varmo di Radio Spazio 103, Tommaso Lessio di Cinema Zero, Roberto M. Cuello, Ricky Modena, fotograf professionist e film-maker Gian Pietro Nadalutti di Back Film, Stefano Paoluzzi di Radio Onde Furlane, Christian Romanini par La Patrie dal Friûl, Alessandro Venuti, curadôr di mostris di art, Lorenzo di Vivaradio.
“Un cualitât pardabon alte” al à dit il president Remigio Romano, comentant l’esit a la fin de riunion de jurie. Cun di plui Alessandro Venuti al à marcât un element pardabon interessant “O soi restât ben impressionât che, ancje se il bant al jere dome par talian e no si faseve nessun riferiment a la sielte linguistiche, scuasi ducj i films in concors a son stât realizâts in lenghe furlane”.
Il premi pal “Miôr curt”, decretât de jurie tecniche al è lât a “Protection”, regie di Andrea Colombino e montaç di Michele Pascoli. Al è ancje stât consegnât il premi pal miôr regjist a Michele Urtamonti pal “Cjape e Incasse”.
Il film “Protection” al à fat doplete e al à vinçût ancje il premi de jurie popolâr “Il Cjastinâr di aur”.
E cumò il comitât organizadôr al è za in vore pe prossime edizion.
Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +