Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

«Ladins dal Friûl»: fats 10 agns e gnûf sît Internet

............

Il mensîl in lenghe furlane «Ladins dal Friûl» al fâs dîs agns. Il sfuei, di fat, al è stât fondât tal 1998 dal diretôr responsabil Renzo Balzan, cun editôr la associazion culturâl «Friûl tal Nord». In chescj dîs agns a son jessûts 120 numars dal gjornâl cun passe mil articui su argoments difarents: leterature, recensions, storie, tradizions e atualitât, cuntune atenzion particolâr ai temis de autonomie.
Scrit dut par furlan e componût, fotocopiât e spedît in propri par ridusi il plui pussibil i coscj, il gjornâl al à simpri vude la smire di mantignî, e infuartî, i rapuarts e i scambis culturâi cun chês altris regjons ladinis des Dolomitis e dai Grisons svuizars, di fat in ogni numar dal sfuei si cjate une pagjine di informazion sui fats de cronache e de culture di chei altris grops ladins.
Dal 2002 e je stade inviade la publicazion di «Ladins dal Friûl» on-line sul web, che cumò al è stât a pene rignuvît e al à screade la gnove direzion internet:
www.ladinsdalfriul.eu
Te suaze de cunvigne sul gjornalisim ladin fate a metât di Mai a Vich (par talian: Vigo di Fassa, provincie di Trent, viôt pagj. XX, ndr.), o vin fat cualchi domande al diretôr Balzan.
10 agns di «Ladins dal Friûl»: cemût la salût dal sfuei?
Ben, fin tant che e va ben chê dal diretôr. Il sfuei al è un gjornâl di testemoneance e i contribûts a son limitâts, ma no si mole mai: impuartant cumò al è stât lâ in Internet.
Cuâi sono i rapuarts jenfri i ladins in dì di vuê?
A part cheste biele iniziative dal incuintri dai gjornaliscj o sin intun moment di ferme. No son plui personaçs tant che Agnul Pittana che al tignive i rapuarts cui Romançs de Svuizare o come Lois Crafonara dal istutût ladin de Val Badie, cumò metût un tic in bande, che al vignive dispès in Friûl. O speri che cheste cunvigne e puedi screâ une gnove stagjon di contats, magari tacant cul memoreâ i grancj personaçs che si son batûts pe unitât ladine dal passât, tant che Pitane o Tellini.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +