Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – IL SIVILOT. Referendum, scufiots par ducj… ma in particolâr par cualchidun

............

A no àn di jessi contents i partîts dal risultâts dal referendum. Se la robe e je clare pal Pdl e pe Leghe, e somee strane pal Pd. Dut câs, e je cussì se si fermìn no ae muse politiche dal risultât, chê dal scufiot a Berlusconi, ma al specific des domandis referendariis. Cence lâ dentri tal fat se a àn rason o mancul su la cuestion de aghe, in tancj dentri il Pd a pensin a une sostanziâl privatizazion dai servizis. Sul nucleâr, propit a Triest, la posizion de Hack le dîs lungje su lis contradizions de Çampe. Ma in gjenerâl, si à di ricognossi che la bataie pai referendum le àn fate e a àn vinçût.
E cumò? Di une bande, cualchidun al pues vê la voie di meti il cjapiel al risultât e – prime di dut – ai comitâts, i vincidôrs seris des elezions. Chest al vûl dì inschiriâsi su la Tav, sul eletrodot, su la dighe di Pinçan e vie indenant. Viodarìn. Pal moment, cui che al sta piês – ma o sin usâts zaromai –  al è il president Tondo che nol è lât a votâ e, tant che ai timps di Craxi, al à falât une altre volte.
Po dopo, piês il tacon de buse sul nucleâr, dulà che al torne fûr cu la bufule di Krsko, tant par no savê ce dî.
Ancje i leghiscj no stan miôr. Cualchi peraule di Fontanini, ma nissun dai lôr sorestants che al vedi dite “o votarai sì, o votarai no”. Il cidinôr al somee jessi la consegne: intant i lôr eletôrs a son lâts a votâ pardabon, e in tancj. Va tu dopo a spiegâi la posizion su Mediocredito dulà che, dopo che si spietave la montafin, e je finide cul puest di vicepresident par Pizzimenti che – cidin cidin: al è propit un viziut – al passe di un biel puestut, l’Ater, a un altri.
Plui che di lote e di guvier, il Carroccio al somee la reclam di “Sofà & Sofà”: “Beato chi se lo fa”. La cjadree naturalmentri.
L’OM DI BURI

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +