Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ART TAL TAC. Un viaç e une sperance par ducj i fruts e pes gjenerazions di doman

Moira Pezzetta

Silvia Michelotti e publiche “Per il mondo che verrà”
“Per il mondo che verrà” al è il titul dal prin disc dal dut par talian de artiste Silvia Michelotti. La cjantautore di Pagnà e à realizât un diari di viaç, une sorprese, un libri di vierzi, tocjâ, cjalâ, lei, tornâ a lei e cjantâ cun jê.
◆ Chest lavôr musicâl al nas dal desideri di fa un regâl speciâl ai siei fîs, parcè che tai moments plui dificii de vite di Silvia, i siei fîs i àn dade la cjarie e il coraç par lâ di là di ogni dificoltât. Le àn judade a cjatâ la sperance e a lâ indenant cjalant bande il doman. Ogni cjançon e je une sfumadure de vite e dai moments passâts insiemi, une declinazion melodiche di amôr.
◆ “La tua casa ti aspetta alla fine del mondo, come ti aspetto io alla fine del giorno…”: Silvia e dediche il disc ai siei fruts e aes gjenerazions dal doman. «Dut te vite al passe e al pues disfâsi, ma dome une robe e reste par simpri: l’amôr. L’amôr al è il bagai spirituâl che o podìn dâ ai nestris fîs, sperant che lu puartin simpri daûr cun se.»
◆ La artiste e met dongje l’album costruint un percors sonôr e poetic, in dîs tocs un diviers di chel altri: Aurora, Casa mia, Ninna nanna, Immenso, Ave Maria, Pulcini, Angelo, Il pifferaio magico, Non andartene mai e – in fin – Per il mondo che verrà.
◆ In plui de sô vôs graciose e de sô ghitare, par realizâ l’album le àn judade Lucia Zazzaro ae viole, Francesco Marzona ae ghitare, Filippo Orefice al clarinet, Max Ravanello al trombon, Marco D’Orlando ae batarie e Carlo Feruglio al piano.
◆ “No volevi che lis peraulis si pierdessin tal nuie, tal spazi infinît de rêt.
O ai cirût une cjase par lôr…”, e par chest il so album di poesie e musiche al è contignût intune custodie speciâl, che la grafiche e je stade realizade di Carin Marzaro.
◆ Chest an Silvia no à pierdût timp e e à ancje publicât su Spotify l’album “Il Princip content e altris contis”, ultime opare in marilenghe, che e met in musiche lis flabis di Oscar Wilde. I cinc tocs (Il gjigant egoist, Hans, Il raç reâl e Il rusignûl e la rose) si puedin scoltâ, comprâ ancje in rêt e fa scoltâ ai plui piçui.
◆ “Per il mondo che verrà” al è stât presentât al public ai 18 di Jugn te rassegne di teatri, musiche e danzis “Palchi nei parchi”, tal Parc Rizzani di Pagnà, e no viodìn la ore di scoltâ la vôs e la musiche di Silvia in tantis altris ocasions.
◆ Par savê dulà cjatâle e dulà comprâ l’album, stait daûr su la sô pagjine Facebook: @SilviaMichelotti
I videos dai singui “Ninna nanna” e “Pulcini”, ma ancje il live de presentazion dal album complet si puedin viodi su la pagjine Youtube de artiste. ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +