Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

AL CINE CUN BETE. Il diaul si viest di Bernardi

Bete di Spere


Catine, une gjornaliste cjargnele a pene laureade, e ven jù de Cjargne (come che e dîs la cjançon) par fâ cariere in citât.
Rivade a Udin, e va al Messaggero, sperant di jessi cjapade intune pagjine impuartante che ducj a lein, come chê dai muarts o la prime pagjine di sport, che e fevele dal Udin.
Il diretôr, invezit, le met a stâ daûr dal meteo.
“Ma al è simpri compagn!”, e dîs Catine. “Baste meti ploie parsore di dut il Friûl!”.
“Va ben”, al dîs il diretôr. “Alore va a lavorâ cun Miranda e metêtmi sù une rubriche di mode!”.
Miranda e jere une esperte di mode (o ben une che e cjalave ce che a fasevin a Milan e e copiave dut) che e veve la nomee di jessi triste, ma cussì triste che cuant che e lave te ostarie e cjoleve l’un par un, invezit dal un par doi, par no dividi nuie cun nissun.
A Catine, di buine furlane, no i freave nuie de mode, ma e veve tante di chê voie di lavorâ che e decidè di fâsi lâ ben ancje chel puest li.
Miranda e tormente Catine fin de prime di: e cemût sêstu vistude cun chei scarpets? e ti samee il mût di trucâti? e vami jù tal bar a cjoli un tai, e sta daûr un moment aes mês frutis che a vevin di lâ a Lignan ma dopo e je vignude la ploie… Un grum di robis di fâ, tant che a Catine i restave pôc timp par lavorâ pardabon, e veve di stâ in ufici fin gnot.
Ma Catine no mole: ancje se la mode no je la sô passion, e à voie di fâ ben il so lavôr.
Une dì, Miranda e rive in ufici cun dute la gnove colezion diretementri des sfiladis di Milan.
“Ma cheste cotule e je dute stuarte”, e dîs Catine. E si met a comedâle.
“E chel vistît chi? Al è trasparent, nol cuvierç nuie!”. E jù a cusî une carpete.
“E chest capot cence maniis? Cemût fasial a tignî cjalt?”. E jù a zontâ lis maniis.
Cuant che Miranda e viôt ce che à fat Catine, e scomence a berghelâ: “Ce âstu cumbinât? Tu âs ruvinât dut!”.
Ma Catine i fâs viodi: “Cjale, Miranda: cussì e funzione miôr. Cun di plui, une robe compagne di cheste chi le ai cjatade a dîs euros li di Bernardi”.
“Pardabon?”, e dîs Miranda. E stant che e jere une che e lave daûr ae mode, ma pûr simpri furlane, fats doi conts di trop che e varès podût sparagnâ, e salude par simpri lis buteghis di alte mode di Milan e, par ricognossince, e ufrìs adiriture un spritz a Catine.
Di chê dì, Miranda e Catine a molin la mode (che tant tal Messagero nissun le leieve) e a scomencin a lavorâ dutis dôs intune sartorie dal Città Fiera. ❚
Bete di Spere

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +