Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FURLANS, DIGJITAIT FURLAN – LICÔF. Gjestî la reputazion

Giorgio Jannis
La rêt ti judiche…

Aromai lu vin capît: la rêt Internet e je une robe cjalde. e unìs dal sigûr tra di lôr milions di computers, ma al è facil capî cemût che chestis machinis fredis no vedin po tant di contâsi. Chei invezit ce che a fevelin cence fermâsi o sin nô umans, di simpri. A planc lis rêts relazionâls a àn vude visibilitât publiche, cumò al esist il web sociâl, e lis conversazions si instrecin cence padin. Ducj a puedin lei e partecipâ al dialic public dai amîs e cognossintis, o replicâ ae aziende o ae aministrazion publiche che e prepare sul web il discors di se.
Insiemi cu la nestre peraule e ven sù ancje la nestre identitât, il mût che o sin percepîts e judicâts.
Di conseguence, o viodìn vignî sù i valôrs umans colegâts al fâ comunicatîf dai individuis o dai grups sociâi: lis tematichis relativis ae fiducie (par esempli il credit che o sin disponûts a concedi aes testadis gjornalistichis presintis in Rêt) o la innomine che ognidun di nô al pues svantâ dentri des centis sociâls di partecipazion e duncje di apartignince.
SOGJETS INFLUENTS_ La “Reputation” o “Innomine” in particolâr e je intai ultins timps un argoment tant tratât sul web, sedi su lis sferis di influence ample di cierts leaders di opinion o di ciertis fonts informativis, sedi in tiermins plui leâts a strent al concet di credibilitât, vâl a dî cemût che o sin judicâts intal nestri dî personâl. La innomine e podarès jessi capide tant che une sorte di rapresentazion de nestre identitât digjitâl (e no dome; la distinzion tra mont reâl e online e je daûr a pierdi simpri plui significât) che e devente pussibil misurâ e valutâ.
Se lis nestris segnalazions publicadis sui blog, su Twitter o su Facebook a vegnin preseadis, comentadis e ricjapadis di tancj, salacor o sin “influents”, e vuê a esistin servizis web in stât di misurâ la entitât de nestre innomine, segnant la influence che lis nestris peraulis a àn vût sul network sociâl. Si trate di struments online che a van dal sempliç mostrâ i lûcs dulà che plui o sin a stâ (tant che 123people, Naymz, Sociâl Mention, o lis aromai vecjis e passadis “classifichis” dai blog plui famôs) fin a servizis plui complicâts, come par esempli Klout, che al smire a fissâ il grât di coinvolziment e di credit che o vin savût vuadagnâsi sul web sociâl.
SINGUI E AZIENDIS_ Chel de innomine nol è un discors che al rivuarde dome i individuis singui. Se fin a îr une aziende e consultave une agjenzie web par otignî une miôr visibilitât sui motôrs di ricercje (par inglês, SEO: Search Engine Optimization), cumò si à capît cemût che e sedi cetant impuartant vê une buine innomine de proprie marcje, e propri la brand reputation e je l’argoment cjalt che ducj a son daûr a fevelâ, cirint di jessi autorevui o di vuadagnâ autorevolece. Parcè che pierdi la muse, intal mont fisic tant che in chel digjitâl, al è il berdei piês par cui che al vûl jessi crodibil.
Giorgio Jannis

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +