Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – E-MARILENGHE. Un spot sul “smartphone”

............

LCui che al à un smartphone (i telefonuts di ultime gjenerazion che a permetin ancje di navigâ su Internet, ndr) forsit al à za viodude la ultime novitât in cont di promozion de nestre riviste.
In colaborazion cu la TradinvestTV (www.tradinvest.tv), webtv nassude a Londre tal 2006, te prime metât di Setembar o vin inviade la prime campagne publicitarie di cheste fate par une riviste periodiche in lenghe furlane.
Si è tratât di un prin spot cun protagonist il nestri diretôr, che al presente il nestri gjornâl. La TradinvestTV e dopre une tecnologjie che e permet di vê une fuarte compression dal formât video (gp3) fasintlu deventâ plui lizêr di trasmeti, ma cence pierdi la cualitât de imagjin.
I video messaçs a son curts (massim 30 seconts) e a rivin sui smartphone sotforme di un sempliç sms compagnât di un link (chest al diseve: «Mandi, cjale chest link e se tu puedis mandilu ai tiei amîs, grazie: www.tradinvest.tv/mobile/valcic.3gp»), rimandant propit al video, che in 5 dîs al è stât visualizât plui di 500 voltis. «La prime difusion no je lade mâl» e comente la TradinvestTV «Si à ancje di tignî cont che in Friûl no ducj a àn inmò un smartphone, ma la tindince dai prossims mês e fâs imagjinâ une cressite dal ûs di chescj imprescj, simpri di plui».
Cheste esperience, prime in regjon ma no dome, e nas dal incuintri cuntun furlan emigrât di passe 20 agns a Londre «Cu la Patrie dal Friûl si sin cjatâts subit in sintonie» al declare Marco Macorigh aministradôr di TradinvestTV «Intun mont globalizât, dulà che Internet al è il spieli plui imediât di chest procès, nus somee strategjic pontâ ancje su la lenghe furlane, parcè che par dîle cun Robert Jhonson, life training ancje di Bill Gates, al è necessari »distinguisi par no estinguisi»».
E nol restarâ un câs isolât «Te comunicazion al devente fondamentâl dâ une fuarte identificazion al messaç» al continue Macorigh «par chest o ai vin decidût di mostrâ cheste campagne ancje in Scozie, in Gales e in Irlande».
Cui che al volès ricevi i sms e mantignîsi cussì informât al pues mandâ il so numar di telefonin a
info@lapatriedalfriul.org.
Christian Romanini

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +