Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – SUNS, la fuarce des lenghis minoritariis

............

Devant di un Teatri Palamostre plen, Lino Straulino al vinç «Suns», la semifinâl dal Liet festival davuelte a Udin cul sosten de ARLeF. Insiemit a Straulino, al podarà partecipâ a la finâl dal Liet International, il festival des lenghis minoritariis d’Europe, il grup Dr Dreer & CRC Posse.
Cheste prime edizion di Suns – che si è davuelte sabide ai 12 di Setembar – e à savût cjapâ dentri e strissinâ la platee par mieç de colorade babêl des lenghis mancul pandudis, presintis sul teritori talian e dal arc alpin.
VINCIDÔRS E PROTAGONISCJ_ Come che si diseve, Lino Straulino, cuntune esibizion sflandorose, al à vinçût il premi de jurie grazie a une esecuzion dome par ghitare e vôs de sô “Doman”, creant in sale une concentrazion e un pathos in stât di convinci ae unanimitât la jurie internazionâl, cun a cjâf il frison Onno Falkena, responsabil dal Liet International.
Dongje a Straulino il grup hip hop sart Dr Dreer & CRC Posse al è rivât al secont puest, valit par partecipâ ae fase finâl dal Liet International, concuistant il premi dal public dât de some dai vôts ricevûts dal public in sale, e di chel in scolte su Internet e su lis frecuencis di Radio Onde Furlane.
Chei altris partecipants no son stâts mancul brâfs: prins su ducj i catalans di Alghero Chichimeca, che a son rivâts al secont puest in dutis i dôs lis classifichis. E plâs ancje la zovine Ursina Giger (dal cjanton svuizar dai grisons) cul so rock di atmosfere. Tant interessant e ancjetant virtuosistic il Rom vienês Harri Stojka. l ladins Encresciadum de Val di Fasse a àn regalât al public un mix une vore fin di Jazz e e bossanova. Fuarte e incisive la esibizion dal grup arbëreshë Peppa Marriti Band. Une garanzie i furlans R.Esistence in Dub, insiemit cul ospit sart dr Boost.
L’EVENT TAL EVENT_ Ma l’event plui spietât de serade e je stade la esibizion dai Mitili FLK di gnûf insiemit dopo dîs agns te formazion origjinâl. I Mitili a àn regalât al public une serie di tocs che a àn cjapât e emozionât la int in sale, gjavâts fûr di «Colors» (il lôr disc plui famôs), eseguîts cu la stesse poetiche energjie che tai prins agns novante e fo in stât di segnâ la strade par ducj i grups musicâi che ancjemò vuê a messedin lenghe furlane e rock.
La fieste e je lade indevant tal foilleur dal teatri, li che i grups invidâts si son podûts messedâ e sunâ intune esuberante improvisazion interetniche.
Un grant sucès, duncje, ancje in gracie dal coordenament artistic dal event par cure di Leo Virgili, Valter Colle, Paolo Cantarutti e i presentadôrs Gigi Patruno e Mojra Bearzot.
Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +