Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il grup furlan dai LaipNessLess di là dal clap cul tour Lis Maglis di Muzane. Us contìn ce che a àn cumbinât

............

Dopo une ricercje di ostarie in frascje o vin finalmentri scuviert dulà che al è lât a finî il Mostro dal Cormôr. E no induvinarês mai fin dulà che al è rivât. De lagune di Maran, passant pal Cormôr nol à dome traviersât il Tiliment, ma ben al è lât fin a Milan.
Cun El Scovace, l’Alien di Mortean e dute la musiche furlane plui politichementri scorete, i LaipNessLess a àn tornât  a fa sintî la lôr bestialitât cuntun gnûf tour delirant, dal titul Lis Maglis di Muzane 2016.
I dispreseabii e cence pêi su la lenghe LaipNessLess che, tacant dal 2014, si son fats cognossi pes ostariis di dut il Friûl puartant sul palc Bestie feroci e il Mostro dal Cormôr tour, a àn ancjemò une volte cjariât il furgon di damigjanis di vin e struments e a son partîts par une gnove butade di concierts.
la formazion no je cambiade: o vin un aligatôr al cuintribàs (Davide Sciacchitano), Jack La Nutria ae ghitare (Jacopo Casadio), e l’imperadôr de Basse furlane ae vôs (Rudy Citossi).
Lis Maglis di Muzane Tour e duncje la prime aventure internazionâl di chestis bestiis sunadis e je tacade di Milan. Par zontâsi al pes di Avrîl, Il Crocodîl, El Scovace e l’Alien di Mortean a son stâts presentâts al public milanês al prin di Avrîl al C.S.O.A. COX18 di Milan. A introdusi la performance nol podeve mancjâ il grant Fabian Riz.
La presince di Fabian Riz e à fat scalfûr, parcè che chei di Milan a àn dedicât al cjantant la gnove cuvierte di Glamour, dismenteant i LaipNessLess, simpri plui indignâts.
La esibizion dal grup e je invezit lade a finîle in mondovision e si pues cjatâle sul sît dal COX18: https://cox18stream.noblogs.org/post/2016/04/01/fabian-riz-orchestra-laip-ness-less/.
dopo la esibizion internazionâl di milan, di dulà che no crodevin mai plui che a tornassin vîfs, i LaipNessLess a àn continuât il tour otignint une grande rispueste di public ancje a Vignesie, tal Laboratori Occupato Morion, e a Sant Zuan dal Nadison, te Associazion Rozaleo. Ta chestis dôs datis, il grup no si è fat mancjâ sul palc un ospit di ecezion: l’Insonne cun tant di jet e water.
Ducj i concierts dal gnûf tour a cjapin dentri i tocs vecjos, simpri valits e bestiâi, e cualchi gnove hit. Tra lis plui cuotadis di simpri Udine spara, Muzzana risponde e il blues de Nutrie. Lis gnovis comparsis sul palc si confermin El Scovaze, une version furlane di “er monnezza” e l’Insonne.
intant par capi miôr ce che a son lis maglis di muzane o podês lâ a viodi il gjornâl des aventuris dal grup su http://laipnessless.blogspot.it.
Di ce che a scrivin, nancje lôr a somein masse convints: «No si capìs fin insom… e par cui che al à capît forsit al jere miôr no capî. De Ete di Mieç a Muçane dal Turgnan a àn tacat a vignî fûr stranis maglis. Al è cui che al dîs che za cul imperi roman la robe e fos cognossude cussì tant che di chest al è nassût il non di Muçane, dal latin muccus (lidrîs ebraiche: muq) cul significât di secrezion, muc, in conseguence a sostancis che come un brût a bulecin tes palûts.
Muc. Muc tignût distant dai romans e che al faseve pôre come il demoni te Muçane medievâl.
Tacjis. Tacjis che la “silva lupanica” e à parât par secui.
Maglis. Maglis che il boscam al à platât di timps dismenteâts… fin a vuê.
Lis Maglis di Muzane a son tornadis, amiis dai debii, salvadiis profetis dal mâl cui potents, dispietadis cui vîi e gjenerosis cui ardîts. Il tour dai LaipNessLess al celebre lis maglis di Muçane. Cun timôr.»
spietant ancjemò di capî ce che al è e cemût che al larà indenant Lis maglis di Muzane Tour 2016, i LaipNessLess us spietin ai lôr prossims concierts. Al è confermât che dopo il sucès a Milan il grup al continuarà la sô montade musicâl a nivel internazionâl, ma pal moment ju podês simpri cjatâ tes miôr ostariis e frascjis daûr cjase. ❚
✒ Moira Pezzetta

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +