Dopo une ricercje di ostarie in frascje o vin finalmentri scuviert dulà che al è lât a finî il Mostro dal Cormôr. E no induvinarês mai fin dulà che al è rivât. De lagune di Maran, passant pal Cormôr nol à dome traviersât il Tiliment, ma ben al è lât fin a Milan.
Cun El Scovace, l’Alien di Mortean e dute la musiche furlane plui politichementri scorete, i LaipNessLess a àn tornât a fa sintî la lôr bestialitât cuntun gnûf tour delirant, dal titul Lis Maglis di Muzane 2016.
I dispreseabii e cence pêi su la lenghe LaipNessLess che, tacant dal 2014, si son fats cognossi pes ostariis di dut il Friûl puartant sul palc Bestie feroci e il Mostro dal Cormôr tour, a àn ancjemò une volte cjariât il furgon di damigjanis di vin e struments e a son partîts par une gnove butade di concierts.
la formazion no je cambiade: o vin un aligatôr al cuintribàs (Davide Sciacchitano), Jack La Nutria ae ghitare (Jacopo Casadio), e l’imperadôr de Basse furlane ae vôs (Rudy Citossi).
Lis Maglis di Muzane Tour e duncje la prime aventure internazionâl di chestis bestiis sunadis e je tacade di Milan. Par zontâsi al pes di Avrîl, Il Crocodîl, El Scovace e l’Alien di Mortean a son stâts presentâts al public milanês al prin di Avrîl al C.S.O.A. COX18 di Milan. A introdusi la performance nol podeve mancjâ il grant Fabian Riz.
La presince di Fabian Riz e à fat scalfûr, parcè che chei di Milan a àn dedicât al cjantant la gnove cuvierte di Glamour, dismenteant i LaipNessLess, simpri plui indignâts.
La esibizion dal grup e je invezit lade a finîle in mondovision e si pues cjatâle sul sît dal COX18: https://cox18stream.noblogs.org/post/2016/04/01/fabian-riz-orchestra-laip-ness-less/.
dopo la esibizion internazionâl di milan, di dulà che no crodevin mai plui che a tornassin vîfs, i LaipNessLess a àn continuât il tour otignint une grande rispueste di public ancje a Vignesie, tal Laboratori Occupato Morion, e a Sant Zuan dal Nadison, te Associazion Rozaleo. Ta chestis dôs datis, il grup no si è fat mancjâ sul palc un ospit di ecezion: l’Insonne cun tant di jet e water.
Ducj i concierts dal gnûf tour a cjapin dentri i tocs vecjos, simpri valits e bestiâi, e cualchi gnove hit. Tra lis plui cuotadis di simpri Udine spara, Muzzana risponde e il blues de Nutrie. Lis gnovis comparsis sul palc si confermin El Scovaze, une version furlane di “er monnezza” e l’Insonne.
intant par capi miôr ce che a son lis maglis di muzane o podês lâ a viodi il gjornâl des aventuris dal grup su http://laipnessless.blogspot.it.
Di ce che a scrivin, nancje lôr a somein masse convints: «No si capìs fin insom… e par cui che al à capît forsit al jere miôr no capî. De Ete di Mieç a Muçane dal Turgnan a àn tacat a vignî fûr stranis maglis. Al è cui che al dîs che za cul imperi roman la robe e fos cognossude cussì tant che di chest al è nassût il non di Muçane, dal latin muccus (lidrîs ebraiche: muq) cul significât di secrezion, muc, in conseguence a sostancis che come un brût a bulecin tes palûts.
Muc. Muc tignût distant dai romans e che al faseve pôre come il demoni te Muçane medievâl.
Tacjis. Tacjis che la “silva lupanica” e à parât par secui.
Maglis. Maglis che il boscam al à platât di timps dismenteâts… fin a vuê.
Lis Maglis di Muzane a son tornadis, amiis dai debii, salvadiis profetis dal mâl cui potents, dispietadis cui vîi e gjenerosis cui ardîts. Il tour dai LaipNessLess al celebre lis maglis di Muçane. Cun timôr.»
spietant ancjemò di capî ce che al è e cemût che al larà indenant Lis maglis di Muzane Tour 2016, i LaipNessLess us spietin ai lôr prossims concierts. Al è confermât che dopo il sucès a Milan il grup al continuarà la sô montade musicâl a nivel internazionâl, ma pal moment ju podês simpri cjatâ tes miôr ostariis e frascjis daûr cjase. ❚
✒ Moira Pezzetta
Musiche furlane fuarte / “Surtùm”: il gnûf progjet discografic dal cjantautôr Massimo Silverio
Alessio Screm
Al vûl dî “palût”, “paludere”, e tal furlan di Çurçuvint si dîs “surtum”. Al è il titul dal gnûf album dal cjantautôr Massimo Silverio, artist cjargnel, musicist e autôr che al dopre la lenghe mari intune maniere dal dut particolâr. Al cjante in cjargnel, chel vecjo cjargnel imparât dai nonos e che cumò si stente […] lei di plui +
Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan
Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +


