Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CJAMINANT TE STORIE. Il Progetto Paestum de SFA

............

Chest an o vin volût vierzi une gnove rubriche par presentâ dutis Par fâ chest o vin domandât la colaborazion de Societât Furlane di Archeologjie che dal 1989 si impegne cetant su dut il teritori par valorizâ e promovi il nestri patrimoni culturâl.
Il Progetto Paestum de SFA
Ducj a cognossin la famose Paestum, la antighe citât de Magne Grecie declarade patrimoni mondiâl dal UNESCO e che vuê si cjate in provincie di Salerno, un sît dulà che ogni archeolic al volarès podê lavorâ almancul une volte. Vuê cheste esperience le podin fâ i students des scuelis superiôrs di Udin in gracie di un progjet une vore ambiziôs ma ben fat de SFA, che e à organizât e promovût la iniziative.
Il progjet, partît 10 agns indaûr, al previôt un stage intal museu e intal parc archeologjic di Paestum, ocasion uniche a nivel nazionâl pai students des superiôrs. Seguîts dai esperts volontaris de Societât i fantats a puedin provâ cun man ce che al vûl dî “fâ l’archeolic”, i studis, lis tecnichis, il lavôr, ma ancje la grande passion che cheste materie e puarte cun sè. In gracie di ativitâts didatichis, visitis vuidadis in altris sîts archeologjics de Campanie e dal sgjâf vêr e propri i zovins a jentrin cussì tun mont variegât e inmagant e a madurin une sensibilitât pal patrimoni storic, artistic e archeologjic che e je la uniche forme di salvece pai nestris Bens culturâi.
Chest an a son stâts ben 121 i zovins che a àn podût partecipâ, dividûts in trê grops cuntune permanence di une setemane par grop; lis scuelis di Udin che a àn partecipât a son stadis il Liceu sientific “G.Marinelli”, il Liceu artistic “G. Sello” e l’Istitût tecnic “C. Deganutti”. Ma tai agns a son stâts plui di 700 i zovins students furlans che a àn fat part di chest progjet, che a àn puartât in lûs plui di 3000 metris cuadris de citât antighe e imparât lis tecnichis di sgjâf e di ricercje. Tai agns che a vegnin la Societât Archeologjiche e vûl slargjâ la ufierte formative a divieris altris scuelis che a àn fat domande par partecipâ.
Di cualchi timp al è ancje atîf un sît internet par savênt di plui su la iniziative: www.progettopaestum.org. ❚
✒ Venusia Dominici e Giovanni Filippo Rosset

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +