Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

VIERTIDURE – Frico o bandiere?

............

Cu la riconcuiste de zone Champions League (pal moment dome i preliminârs, eh!) di bande dal Udin, al torne il moment par une riflession sul valôr identificatari che la scuadre Blancje&Nere e à pal Friûl.
“Ce frico cul chel Zico” al titulave pre Antoni tun editoriâl che o vin ripuartât a pagjine 13. “L’Udin no si discut” al rispuint Giacomini a distance di 30 agns te interviste che e vierç cheste Patrie.
A cui dai reson? Cence volê jessi masse “democristians” si scuen rispuindi “A ducj i doi!”.
Parcè che e je vere che, ancje in gracie dai sucès dai ultins agns come cu la vignude di Zico, l’Udin al è deventât une bandiere, un simbul di rivincite pai sportîfs furlans, puartant ancje la citât e il Friûl sot dai rifletôrs internazionâi.
Ma bastial? Chi o rispuindìn di no. Altris esemplis tant che Barcelone, dulà che la societât e fâs imparâ il catalan a ducj i zuiadôrs, o l’Atletico Bilbao che al tesserave dome bascs a dimostrin ce che al significhe jessi riferiment di une identitât, no dome di sport.
L’Udin al à di vê plui coragjo, rinfuarçant chê buine strade cjapade cu la convenzion Arlef, ma cence spietâ che la iniziative e vegni dal ent public.
Ducj a puartin la nestre Societât come esempli di buine gjestion sul plan tecnic e finanziari. Il Friûl si spiete che cheste fuarce e torni al teritori dut l’afiet che i furlans a àn dimostrât tai siei confronts: cui risultâts in cjamp, ma ancje cuntun politiche a pro de identitât furlane. ■
Redazion

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +