Emma Gustafson, zovine cjantautore
italo-americane
nus presente i soi album
“Tantis oris o ai cjaminât, tantis personis o ai viodût. Tantis peraulis sbaliadis o ai dit, la mê lenghe e jere dificil di contignî. Tancj puescj dulà che o soi stade, tancj paîs che o ai viodût. Nol è altri che la ploie par lavâ i problemis di ogni vivent”.
◆ Cence nancje vê scoltade la cjançon, dome leìnt chest test poetic e malinconic o podìn percepî la melodie e la vôs di Emma Gustafson intant che e sune.
Nassude tra lis monts nevosis de Alaske tal 1994, Emma e je une zovine cjantautore che o vin l’onôr di vê in Friûl, e che si sta fasint cognossi in regjon e tal forest di cinc agns incà.
◆ Al atîf e à doi albums regjistrâts tal 2019, che a son une racuelte di ducj i siei componiments par inglês.
◆ Many an Hour, tradusût “Tantis oris” al è il titul dal prin album, che culì o vin ripuartât un toc dal test. Il secont album si clame Tales & Tunes from Towns & Hills Reviewed, o ben “Contis e suns di citâts e di culinis. Riviodût”. Dutis dôs lis racueltis a àn dentri dîs tocs, ducj par inglês.
◆ Tacant di frute, Emma e passe il timp a componi e a recitâ poesiis, a sunâ la ghitare e a bevi whisky di front des stue tai frêts de Alaske.
◆ A 12 agns, rivade in Friûl, dopo un viaç lunc in nâf sul Atlantic, si inamore de astrofisiche e de leterature inglese. O podìn dome imagjinâ cheste zovine Emma, cul cjâf tes stelis a componi sonets.
◆ Tal 2015 e ven introdusude ae Oasi Felice, il folk club di Udin, dulà che e scomence, fasint sintî al public la sô vôs e la sô ghitare. Cussì al tache il so percors musicâl, che in curt le puarte a esibîsi a la Girada e a fâ part dal Circolo Acustico.
◆ Pai studis e migre a Dublin, dulà che si specialize in leterature comparade tal antîc Trinity College. Culì e respire la atmosfere dal folk e des melodiis irlandesis, di indulà che e à simpri cjapade ispirazion. Si cjate spes a sunâ pes stradis e tai pubs straplens di Dublin, e si fâs cognossi di tancj, che ancjemò i stan daûr sui canâi social.
◆ A 23 agns e decît di tornâ a Udin, dulà che e insegne e e puarte ator lis sôs cjançons, acompagnade de ghitare acustiche e di tancj altris cjantautôrs che le cognossin e le presein pe bravure e pe spontaneitât.
◆ Emma e je simpri indenant cun gnovis colaborazions e concierts, dal vîf o in rêt. E propon diviers tocs dal so repertori par inglês ma ancje par talian. Ae fin dal Istât e à partecipât a Musica in Carnia, che o vês let tal articul de Patrie di Otubar.
◆ O podês comprâ i siei albums, in vendite su lis plateformis digjitâls come Spotify, e a Udin te Librarie Tarantola in vie Vittorio Veneto.
◆ Sierait i voi, scoltait Emma. O vignarês propietâts intun mont di poesiis, e si cjatarês a torzeonâ tra lis stelis cun malinconie. ❚
Stin dongje ae Patrie
Redazion
La seconde edizion de manifestazion “Stin dongje ae Patrie” e rapresente un moment di incuintri e di solidarietât cul mensîl “La Patrie dal Friûl”, gjornâl scrit fûr par fûr in lenghe furlane fintremai dal lontan 1946. Inte serade, che e sarà presentade dal diretôr Walter Tomada e di Serena Fogolini, si daran la volte musiciscj, […] lei di plui +
Pirulis di musiche e di storie / Un pitôr musicâl di San Denêl tal inovâl de sô muart: Giulio Urbanis (1540 – 1613)
Alessio Screm
Stant che tal articul chi sore o ai scrit di iconografie musicâl, la pirule di storie e di musiche di chest mês si intive a celebrâ un pitôr furlan che al à dât cetant in fat musiche piturade, e di lui si celebrin chest an i cuatricent e dîs agns de sô nassite. Lui al […] lei di plui +
Il cjastelîr plui grant di simpri / Sot des pleis de tiere: ae scuvierte de origjin dal çuc di Udin
Serena Fogolini
Daûr di une liende, di un proverbi o di une conte popolâr si plate simpri une fonde di veretât Al sarà forsit par cheste reson che cualchi mês indaûr, jessude la gnove di studis sientifics che a dimostravin la artificialitât dal çuc di Udin, nissun di noaltris si è maraveât plui di tant. Dal rest, […] lei di plui +
Lenghe / A Cormons si fevele dal furlan te informazion
Dree Valcic
L’impuartance dai mieç di comunicazion par la difusion de lenghis minoritariis. Cun Emanuele Galloni, Guido Germano Pettarin, Andrea Valcic. Al à moderat Wiliam Cisilino. lei di plui +
Musiche / Carniarmonie: trentedôs stagjons di armoniis te mont furlane
Alessio Screm
Il festival che al met in rêt midiant de musiche Cjargne, Valcjanâl e Cjanâl dal Fier A son trentedoi agns che la Cjargne e je protagoniste di armoniis musicâls estivis, graciis al festival de mont Carniarmonie, la prime vere rassegne musicâl che e à pandût une maniere di fâ culture che cumò e je cetant […] lei di plui +
La tiere e la grepie / Lis âfs (ancje chês cjargnelis) a svolin ancjemò sui cjamps dal Friûl
Adriano Del Fabro
Al cres il numar dai apicultôrs e dai bôçs, cundut des tantis dificoltâts che il setôr al à vût, che al à e che al è daûr a frontâ A son stâts agns dificii, tal passât, pes âfs (Apis mellifera) e pai apicultôrs. Prime preocupâts e in difese pai atacs dal acar Varroa; dopo i […] lei di plui +