Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

UN FURLAN A MILAN. La ostarie cjantarine di Flavio che no je plui

............

Tal cjamp de ristorazion al è stât un baluart di furlanetât a Milan par agnorums, ma di un pâr di agns al è lât in pension e no si pues plui lâ li di lui a mangjâ frico e cjarsons, e a fâ une tabaiade par furlan. Anzit, par cjargnel. Flavio Gonano al è nassût a Prât, in Val Pesarine, ma di piçul, dal 1961, al è a stâ a Milan. «La famea a era duta ca, a vore», mi conte par cjargnel, e si trasferìs dopo vê fat l’inviament (scuelis tecnichis di chê volte). Al fâs ogni sorte di lavôr. «Tal imprin, i ai fat il metalmecanic, ma vie pai agns i ai fat ancja il vendidôr de Folletto, par dimostrâ a me stes che i eri bon di entrâ tas cjasas da int». Si jere tai agns Sessante, e Flavio al fâs ancje cualchi an in Afriche, in Sudafriche e in Rhodesie (cumò Zimbabwe).

Tornât a Milan, al veve però une altre pice. A Flavio i plaseve la gnot, ancje par vie de sô passion pe musiche. «I ai comprât la prima ghitara a 16 agns, cui straordenaris di metalmecanic» e al frecuente lis ostariis li che si cjantave e li che si podevin cjatâ chei che a àn fate grande la cjançon milanese – Nino Rossi, Nanni Svampa, Walter Valdi… -, ma ancje li che al podeve sfogâ la sô passion par Brel e Brassens. Di Brassens, al à ancje voltât lis cjançons par cjargnel.

Une altre pice e jere chê di vierzi un ristorant furlan, e cussì al met dongje lis sôs passions e, dopo cualchi esperience classiche te ristorazion, al rive a meti in pîts il ristorant furlan “Vecjo Friûl”, che dopo al cambie non in “Mandi”. Dut, insiemi ae sô femine Silvana, romane, che però e fâs la gubane in cjase, cjantarine ancje jê. Il “Mandi” e jere une ostarie come che le voleve lui, li che ae fin si cjante ducj insiemi par talian, furlan, milanês, francês… Par agns, l’unic ristorant furlan di Milan.

Tante int e tancj “furlans a Milan” a son passâts di li. Un amion di Flavio al è Giuseppe Battiston, l’atôr, cognossût cuant che di zovin al faseve i cors di teatri a Milan. «Una roba i ai di dîcji però, sui furlans: l’otante par cent des critichis, se cualchi volta mi rivavin, a jerin lôr».

«Ben – i fâs -, chê e je une marche di fabriche», e ancje lui si fâs une ridade.

Trancuîl, Flavio, il “Mandi” mi mancje a mi, e ancje a lôr. ❚

Dree Venier

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +