Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORIS – INTERNAZIONÂL. Il ritîr dal Dalai Lama

............

Dopo plui di mieç secul al timon dal guvier tibetan in esili, cumò a 75 agns Tenzin Gyatso, l’atuâl Dalai Lama, al à decidût, mantignint però la sô funzion religjose, di ritirâsi de incarghe politiche «pal ben dal Tibet, parcè che no si à di personalizâ lis funzions» e je stade la motivazion.
Intant in cine e cres la tension: dopo che il zovin munic tibetan Phuntsog, di a pene 21 agns, si è suicidât dantsi fûc tun marcjât e berghelant «Libertât!», in ricuart de rivolte budiste dai 16 di Març dal 2008, la polizie cinese e à circondât il munistîr di Kirti, te provincie sudorientâl dal Sichuan, arestant numerôs religjôs.
LA ACUSE DE CINE_ La decision dal Dalai Lama e à produzûts reazions difarentis: di une bande i guvier dal Tibet in esilii al scugnarà frontâ il delicât procès democratic par cjatâ il sucessôr dal premi Nobel pe Pâs; di chê altre il guvier di Pechin nol à pierdût timp par butâ inmò une volte paltan: «un truc dal trop dal Dalai Lama» e lu àn acusât «di vê progjets oscuris e indipendentistis pe regjon tibetane», invadude di Mao Zedong tal 1951 e di in chê volte sot dal domini comunist.
UN AT DI AMÔR PAL TIBET_ Samdhong Rinpoche, Kalon Tripa (prin ministri) dal guvier tibetan in esili al à comentât «Pechin al cjatarà simpri cualchi acuse o cualchi agjetîf infamant pal Dalai Lama. Cumò a disin che il ritîr dal nestri leader nol è sincîr: a continuaran a fâlu, parcè che no capissin e no àn voie di capî. Il Dalai Lama al à voie di ritirâsi de vite politiche par une motivazion une vore semplice: al sa che la leadership no pues e no à di jessi confinade intune singule persone» e al à sierât disint «Al è un at di amôr un grant segnâl pal mont e pe Cine».
Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +