Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORI – SLOVENIE. Miran, l’Orioli sloven

............

A àn in comun la passion dai motôrs e de aventure estreme; ducj i doi a àn cjapât part plui voltis a chê che di agnorums e je une corse mitiche, la Parîs-Dakar. O stin fevelant di Miran Stanovnik, che, a pet dal so non (mir par sloven al vûl dî «pâs, trancuilitât»), al à sielzût une vite fate di sfidis continuis prin di dut cun se stes. Nassût a Lubiane il prin di Avost dal 1964, Stanovnik al è un uficiâl dal esercit sloven cul grât di cjapitani; di un pieç al fâs part dal grup sportîf dal esercit tant che motociclist.
In dut al à bielzà cjapât part a dodis edizions de Parîs-Dakar. Tal Zenâr passât, te classifiche finâl de corse che si è davuelte chest an te Americhe dal Sud, al è rivât adore a ocupâ la 13e posizion assolude come za tal 2007, tornant a otignî cussì il so miôr risultât di simpri in cheste prove. In Març invezit, tal Rally Tuareg 2009, Stanovnik al à sierât al 16t puest vincint une tape.
Miran Stanovnik, sorenomenât Pušcˇavski lisjak («la bolp dal desert»), al à ancje un so sît internet (magari cussì no dome par sloven), li che si cjate une sô biografie, il calendari dai siei impegns sportîfs e un diari inzornât su lis provis che al è daûr a cori. Par dâ un cuc lait su www.miranstanovnik.si.
ALESSIO POTOCCO

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +