Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

TERITORI – Si è vierte la bataie pal lassit di Haider

............

La bataie pal lassit di Haider e je vierte. La concorince a diestre si è dismote, pronte a ingrampâ un toc de torte aes votazions carinzianis dal prin di Març. Il FPÖ, il fradi ideologjic – fin cumò in Carinzie cence nissune significance e cun dome un deputât tal Landtag – al vûl rivâ parsore dal 10%. Tor Nadâl al è stât un acuardi pal BZÖ-camarade di Jörg Haider, ex vicesindic di Clanfurt, e ancje president de societât di balon SK Austria (rivade al cuint puest de Bundesliga austriache), Mario Canori.
Gerhard Dörfler, designât a sucedi a Haider tal incaric di governadôr de Carinzie, al vûl otignî plui dal 40%. Te Aleance BZÖ impastanade di Haider lu san che al è cuasi impussibil di difindi il 42,4% dal lôr ex leader carismatic. Si metin dongje ancje i conservadôrs sot Josef Martinz, cuntun cambiament dal cors plui a drete. Al moment, si cjatin tor dal 11%: une vore pôc, se si ten cont che in altris paîs a rivin sore dal 40%.
LA SEGNALETICHE BILENGÂL E SARÀ UN TEME PES VOTAZIONS_ Il prin segretari de aleance pal futûr Martin Strutz al à anunciât che ancje i cartei bilengâi a saran un teme pes votazions: “Ogni vôt pal SPÖ al è un vôt par gnûfs cartei”.
Lis organizazions slovenis a spietin une iniziative de bande dal guvier di Viene sul fat che no je stade metude in vore la leç garantide.
Intant il scritôr sloven carinzian Janko Messner al à dineât il premi di onôr. Al à declarât di no volê ritirâ il premi di onôr di 6.000 euros «fin che no vignaran metudis sù lis tabelis proviodudis de sentence de Cort costituzionâl, daûr dal articul 7 dal Tratât di Stât». Il scritôr, cui siei 87 agns, al à tacât di fuarce – tal mieç de cerimonie di consegne dal premi – il governadôr atuâl Dörfler che secont Messner al à di jessi tratât – par vie dal so compuartament – tant che cualsisei altre persone che e violi la leç.
Il BZÖ al vise che il gnûf cancelîr Faymann al à za anunciât di ativâsi in cheste cuistion subit daspò lis votazions.
Strutz al garantìs: «La Carinzie no cjaparà di sigûr gnûfs cartei bilengâi suplementârs fin cuant che il BZÖ al reste in Carinzie il partît plui fuart.»
Janez Erat

L’EDITORIÂL / Miôr furlans o citadins dal nuie?

Walter Tomada
I popui a àn une identitât ancje se no le vuelin. Tant che ogni om al nas e che al cres cuntun non, un cognon, un puest di divignince, e un document che lu comprove, cussì ancje i popui a vegnin di un timp lontan e di une tiere dongje, a clamin lis robis intune […] lei di plui +

Apontaments / Tarcint, Vinars 6 di Setembar aes 18, Presentazion dal libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami te terace de Biblioteche Comunâl

Redazion
L’apontament si tignarà doman, Vinars ai 8 di Mai, aes 18, te terace de Biblioteche Comunâl, vie Divisione Julia a Tarcint. La Aministrazion Comunâl di Tarcint cun la Comision de Pari Oportunitât nus invide ae presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis” che viodarà la partecipazion di une protagoniste dal libri e de […] lei di plui +

Gnovis / “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami a vicino/lontano e al Salon internazionâl dal libri di Turin

Redazion
La Patrie dal Friûl e segnale doi apontaments che le viodin protagoniste cul libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami, che e fâs part de golaine “La machine dal timp”. Te suaze dal festival vicino/lontano, rivât ae vincjesime edizion, Erika Adami e moderarà l’incuintri “Feminis. Talents di no strassâ” che al nas des esperiencis contadis […] lei di plui +