«Ciantâ Vilotis», chest il titul des seradis li che la innomenade cjantante taliane Antonella Ruggiero e à cjantât in ladin, insiemit a altris grups di marilenghe.
I doi concierts a jerin stâts inmaneâts par publicizâ la publicazion dai trê volums de “racuelte Gardner”, a pene burîts fûr dal Istitût Culturâl Ladin “Majon di Fascegn”.
I spetacui si son davuelts a Canazei e a Trent ai 14 e ai 15 di Setembar, cuntune gruesse partecipazion di public. I cjants ladins e lis vilotis furlanis a son stâts interpretâts in clâf world music de Ruggiero, dutun cun MarMar Cuisine(Val Badie), Destrani Taraf (Trentin) e i “nestris” Loris Vescovo e Caia Grimaz.
O vin sintût propit Loris Vescovo par savê cemût che a son lâts i concierts.
Loris, vêso vût avonde public?
O disarès benon: a Canazei il teatri di 400 puescj al jere dut plen, a Trent scuasit, cui siei 800 puescj.
Cemût mai la Ruggiero aie cjantât par ladin, jê che e je di Gjenue?
Jê e veve za fat alc cun coros di chenti (dal 2005 il progjet “Echi d’infinito” cun doi coros trentins, rivisitant sedi tocs alpins che siei, eseguîts dome a vôs, ndr). Fabio Chiocchetti, president di “Majon di Fascegn”, si è visât – la idee e je stade sô – e le à coinvolzude in chest progjet: la Ruggiero e je une vore vierte a chestis operazions.
I concierts proviodino un cd?
Il progjet al è stât inmaneât par promovi i trê impuartants libris gjavâts fûr de racuelte Gardner (viôt box dongje, ndr), ma al è vignût cussì ben che il produtôr de Ruggiero (che al è ancje so om) al à gole di gjavâi fûr un cd. E je ancje la pussibilitât di creâ un spetacul par lâ ator, par esempli ancje in Friûl, stant che la plui part des cjantis a son Vilotis furlanis. Starìn a viodi.
Finalmentri tu sês tornât a cjantâ, dopo la esperience di presentadôr e atôr in «Sgarfefurlans» (radiodocumentari, viôt Patrie di Lui, ndr) e «Viaç te storie» (documentari pe regjie di Massimo Garlatti Costa, ndr). Cemût gjestissistu lis dôs “carieris”?
Par me no son tantis difarencis. Come “atôr” dai documentaris o conti une storie, ma ancje come cjantant mi consideri soredut un cjantestoriis. Di fat, tal prossim disc a saran cjançons ispiradis di storiis di int incuintrade propit fasint «Sgarfefurlans».
Dree Venier
Gnovis / Presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis”
Redazion
La Patrie dal Friûl e presente il libri “Feminis furlanis fuartis”. Storiis di feminis furlanis dal dì di vuê, pôc o par nuie cognossudis, diferentis par etât, divignince, esperiencis formativis e professionâls. Lis lee la fuarce che a esprimin tal cirî di realizâsi cun tignince, tai cjamps plui svariâts. Cun braùre pes lidrîs e tal […] lei di plui +
Event / Stin dongje ae Patrie – fotos de serade
Redazion
Joibe ai 30 di Novembar al Teatro San Giorgio – Udin (Borc di Graçan) si è tignude la seconde edizion de manifestazion “Stin dongje ae Patrie” che e rapresente un moment di incuintri e di solidarietât cul mensîl “La Patrie dal Friûl”, gjornâl scrit fûr par fûr in lenghe furlane fintremai dal lontan 1946. Inte […] lei di plui +
Pirulis di musiche e di storie / Un pitôr musicâl di San Denêl tal inovâl de sô muart: Giulio Urbanis (1540 – 1613)
Alessio Screm
Stant che tal articul chi sore o ai scrit di iconografie musicâl, la pirule di storie e di musiche di chest mês si intive a celebrâ un pitôr furlan che al à dât cetant in fat musiche piturade, e di lui si celebrin chest an i cuatricent e dîs agns de sô nassite. Lui al […] lei di plui +
Il cjastelîr plui grant di simpri / Sot des pleis de tiere: ae scuvierte de origjin dal çuc di Udin
Serena Fogolini
Daûr di une liende, di un proverbi o di une conte popolâr si plate simpri une fonde di veretât Al sarà forsit par cheste reson che cualchi mês indaûr, jessude la gnove di studis sientifics che a dimostravin la artificialitât dal çuc di Udin, nissun di noaltris si è maraveât plui di tant. Dal rest, […] lei di plui +
Lenghe / A Cormons si fevele dal furlan te informazion
Dree Valcic
L’impuartance dai mieç di comunicazion par la difusion de lenghis minoritariis. Cun Emanuele Galloni, Guido Germano Pettarin, Andrea Valcic. Al à moderat Wiliam Cisilino. lei di plui +
Musiche / Carniarmonie: trentedôs stagjons di armoniis te mont furlane
Alessio Screm
Il festival che al met in rêt midiant de musiche Cjargne, Valcjanâl e Cjanâl dal Fier A son trentedoi agns che la Cjargne e je protagoniste di armoniis musicâls estivis, graciis al festival de mont Carniarmonie, la prime vere rassegne musicâl che e à pandût une maniere di fâ culture che cumò e je cetant […] lei di plui +