Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO SON PERAULIS PAR VECJOS. Brunch

............

Mandi, nono!
Mandi, frute! Dulà vâstu?
Scusimi, nono, o soi di presse.
O ai di lâ a mangjâ cun dôs amiis.
Bielzà? A son undis di matine! Nancje lis gjalinis a gustin cussì adore! Cence ofese, eh.
Ma no: no lin propite a gustâ.
Al è un brunch.
Il granç? Bon lui! Ancje se mi plasin plui lis masanetis. Però, che tu mangjis granç o luianie, gustâ a lis undis mi somee masse adore istès.
Un brunch, nono! Brunch, cun la B. Al è…
…inglês.
Juste, nono, brâf.
Eh, aromai o ai imparât.
Al è inglês e al nas di “breakfast”, che al vûl dî gulizion, e “lunch”, che al vûl dî gustâ. Velu: il brunch e je une vie di mieç tra gulizion e gustâ.
E cemût si fasie cheste vie di mieç? Tocjistu i biscots te mignestre?
Ma no, tu puedis mangjâ tantis robis, soredut americanis: pancakes, tortis saladis, ûfs strapaçâts cul bacon.
Cun ce?
Il bacon, la panzete!
Ah, benon! Ancje il purcit aial un non forest, cumò? E sintìn: ce si bevial a chest brunch, cafè e lat come a gulizion o aghe e vin come a gustâ?
Ni un ni chel altri. Tu puedis bevi un struc di naranç, une centrifughe…
Une centrifughe? Ma ce isal, un ristorant o une lavandarie? Sta atente che no ti metin ancje la varechine dentri!
Ma mighe la centrifughe de laveblancjarie! Al è un imprest par gjavâ fûr il struc di pomis e verdure. Par esempli, îr o ai bevude une centrifughe di miluç e selino.
Il selino di bevi? Ma parcè no lu metistu te mignestre come ducj, il selino?
Tu varessis di provâlu, nono!
Al è bon!
Cjale, no mi lassi insegnâ nuie dai americans, jo. Sigûr no a mangjâ. Ancje i furlans a son bogns di mangjâ a cualsisedi ore dal dì, dome che no i àn dât un non: si clame dome “pan e salam”. Ma se tu âs voie, o stin pôc. Fasìno une vie di mieç tra gulizion e gustâ? Clamìnle gulistâ. Vadial ben?
Clame lis to amiis a “gulistâ”, cumò, e viodìn di mangjâ purcit cuntun non di purcit! ❚
✒ Bete Di Spere

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +