Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO PAR FURLAN… MA BOGNS. Il Parlament de Patrie, sîs secui di storie | ‘Ses’, de Galizie musiche vive cuintri de estinzion

............

Il Parlament de Patrie, sîs secui di storie

In principi al jere une tesi di lauree e cumò finalmentri al è un libri di lei. Il volum si clame Il Parlamento della Patria del Friuli. Storia della più antica Assemblea legislativa d’Europa (1228-1805) e il so autôr al è Guglielmo Cecone, che tal 1978 al sierave la so esperience di student in Siencis politichis a Pisa propit cuntune ricercje dedicade al Parlament de Patrie. I contignûts di chel lavôr, cun cualchi piçul inzornament e intune vieste editoriâl che in chel istès e je semplice e siore, cumò a son a disposizion di ducj e al è ben e al conven.

Il libri al conte une storie che si le cognòs pôc e che e merete cognossude, in Friûl e ancje inaltrò. Cuntune vision complete e cun tancj riferiments specifics e di detai, Cecone al presente la ativitât, la struture, il funzionament e la evoluzion di chê istituzion, dilunc vie dai secui e inte suaze di etis diferentis, di chê dal Patriarcjât a chê de dominazion di Vignesie fintremai ai ultins agns sot de Austrie.
G. Cecone, ‘Il Parlamento della Patria del Friuli. Storia della più antica Assemblea legislativa d’Europa’, Corvino, Feagne, 2017.

_____________________________________________________________
‘Ses’, de Galizie musiche vive cuintri de estinzion
‘Ses’ al è il non che za di cualchi an al ven doprât de bande de cjantautore galiziane María Xosé Silvar te sô ativitât artistiche. Te Sierade dal an passât e à dât fûr il so gnûf disc dal titul ‘Opoñerse á extinción’ (ven a dî: «Fâi cuintri ae estinzion»), che cu la colaborazion di une schirie di musiciscj al met adun dodis cjançons, che a pandin energjie, passion e voie di esisti e di resisti.
Di ‘Torre de Almasí’, che al vierç la racuelte cu la sô sgrimie rock’n’roll, ae balade dolce e crepuscolâr ‘Semente de vencer’, che e siere la scjalute dal disc, passant – tra lis altris – par ‘Desde o altar’, ‘ A paz esquiva’ e ‘Polo teu corazon’, e je une biele varietât di sonoritâts e di atmosferis, là che si incrosin riferiments ae tradizion de Galizie, influencis de Americhe dal Sud, blues, rock e pop scalembri e tescj pal ‘galego’ che a contin storiis di amôr, di rabie, di malincunie, di vite.
Ses, ‘Opoñerse á extinción’, cd Fol Altafonte, 2017.
par cure di Marco Stolfo

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +