Ce svelt, pre Antoni benedet, che il timp al passe! Mi somee chê altre dì che o vevin di cjatâsi a gustâ insieme pe sagre di S. Marc a Savonelis e invezit a son za trê agns che in chê gnot e inte gnot sul ôr de strade tu nus âs lassâts.
La tô tombe ancje dopo tant timp e continue a florî di rosis e lumins e in chest aniversari ancje jo o vuei vignî a cjatâti cun trê piçui regai. Prin di dut o pon dongje di te un sacut di semencis di ort e di zardin par vie che Franco Maschio di Maian, un artist cognossût dentri e fûr dal Friûl, al à fat un bozet li che ti presente vistît di contadin. Tu âs braghessis di lavôr, une cjamese cu lis maniis curtis e intai pîts scarpis di campagne. Te man çampe tu tegnis la Bibie, il libri de liberazion, e tu vierzis la diestre intal at di semenâ. Tu sês propit tu; di fat tu âs semenade cussience e spiritualitât, culture e dignitât par dute la tô vite.
Daspò ti regali une viole, rosute de tô simpatie e dal to cûr. La viole che ti pon e je la tesi di lauree di Mauro Della Schiava, un zovin che al à ancje in consegne il to cjanut. E à par titul: «Restâ cu la int, la esperience di Glesie Furlane» e te dediche e dîs: «Se alc al nas, al vûl dî che la semence no je stade butade e coltade di bant. Dedicât a voaltris, a lis vuestris ideis, a lis vuestris passions, al vuestri crodi e a pre Toni».
Al è dentri il to credo e il to lavôr.
E o met cumò tal vâs un ramaç di ulîf simbul di pâs. L’ulivâr mi fâs pensâ a la «Opera omnia» che Glesie Furlane e à començât a publicâ: une vore ben imbrucjade e che e menarà riflession e justizie e duncje gjenuine e autentiche pâs.
Al è vêr, al è pôc un sacut di semencis, la viole, il ramaç, ma nus pandin che il tesaur al è in te, nus visin de vierte che e torne, nus vierzin i voi su di un altri Friûl.
La tô tombe e florìs di rosis vivis e veris e cui sa tropis paveis, avons, gjespis e âfs che a businin e a gjoldin tra chei colôrs e bonodôrs cjapant sù e menant semençutis lontan e in tieris a nô scognossudis. Chês âfs o sin ancje nô che vuê ti ricuardìn; e ancje cun nô la tô peraule e rive li che nissun varès mai inmagjinât.
pre Tonin Cjapielâr
Gnovis / Presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis”
Redazion
La Patrie dal Friûl e presente il libri “Feminis furlanis fuartis”. Storiis di feminis furlanis dal dì di vuê, pôc o par nuie cognossudis, diferentis par etât, divignince, esperiencis formativis e professionâls. Lis lee la fuarce che a esprimin tal cirî di realizâsi cun tignince, tai cjamps plui svariâts. Cun braùre pes lidrîs e tal […] lei di plui +
Event / Stin dongje ae Patrie – fotos de serade
Redazion
Joibe ai 30 di Novembar al Teatro San Giorgio – Udin (Borc di Graçan) si è tignude la seconde edizion de manifestazion “Stin dongje ae Patrie” che e rapresente un moment di incuintri e di solidarietât cul mensîl “La Patrie dal Friûl”, gjornâl scrit fûr par fûr in lenghe furlane fintremai dal lontan 1946. Inte […] lei di plui +
Pirulis di musiche e di storie / Un pitôr musicâl di San Denêl tal inovâl de sô muart: Giulio Urbanis (1540 – 1613)
Alessio Screm
Stant che tal articul chi sore o ai scrit di iconografie musicâl, la pirule di storie e di musiche di chest mês si intive a celebrâ un pitôr furlan che al à dât cetant in fat musiche piturade, e di lui si celebrin chest an i cuatricent e dîs agns de sô nassite. Lui al […] lei di plui +
Il cjastelîr plui grant di simpri / Sot des pleis de tiere: ae scuvierte de origjin dal çuc di Udin
Serena Fogolini
Daûr di une liende, di un proverbi o di une conte popolâr si plate simpri une fonde di veretât Al sarà forsit par cheste reson che cualchi mês indaûr, jessude la gnove di studis sientifics che a dimostravin la artificialitât dal çuc di Udin, nissun di noaltris si è maraveât plui di tant. Dal rest, […] lei di plui +
Lenghe / A Cormons si fevele dal furlan te informazion
Dree Valcic
L’impuartance dai mieç di comunicazion par la difusion de lenghis minoritariis. Cun Emanuele Galloni, Guido Germano Pettarin, Andrea Valcic. Al à moderat Wiliam Cisilino. lei di plui +
Musiche / Carniarmonie: trentedôs stagjons di armoniis te mont furlane
Alessio Screm
Il festival che al met in rêt midiant de musiche Cjargne, Valcjanâl e Cjanâl dal Fier A son trentedoi agns che la Cjargne e je protagoniste di armoniis musicâls estivis, graciis al festival de mont Carniarmonie, la prime vere rassegne musicâl che e à pandût une maniere di fâ culture che cumò e je cetant […] lei di plui +