Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Lenghe di lavôr, ancje pai students forescj

............

L’interès pe lenghe furlane si à tra i zovins natîfs di chenti, ma ancje tra chei che a divegnin – lôr o la lôr famee – dal forest. Chestis personis tes rispuestis che a àn dât al scandai fat al IAL a dimostrin un rapuart interessant cu la lenghe, ni di pôre ni di inferioritât a savêle. Che anzit, a spessein a dî che le zontaran ae lôr marilenghe tes ativitât di un doman. Di fat, plui di cualchidun di lôr al à dit che al metarà il furlan dongje de sô lenghe di divignince, par esempli tes tabelis de buteghe, par atirâ i furlans di nassite e ancje lis lôr comunitâts che a vivin tal teritori.
Intant alì dal IAL il rapuart cu la lenghe furlane si fâs simpri plui fuart e articolât. Cun di fat, juste in chestis setemanis e je stade completade la segnaletiche dentri e difûr dal stabil inte forme bilengâl talian/furlan: des aulis ai laboratoris, dai coridôrs ai curtîi, de segretarie ae cusine. Te aree dal acet al vignarà metût un totem cu la scrite “Benvignûts al IAL, la scuele dal savê fâ. Un lûc di formazion, inlidrisât tal teritori, proietât tal avignî”. ❚ ✒ A.L.

Gnovis / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN 2026

Redazion
Dai 14 ai 18 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +

GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.

Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +