Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA PARABULE DAL MÊS. La parabule dai talents

............


Une parabule une vore cognossude e ancje clare e facile di capî. Cun chest esempli, cun cheste imagjin, Jesù nus invide a no soterâ la nestre vite, a doprâ ben il timp che o vin a disposizion, a fâ frutâ in maniere positive lis risorsis che Diu e la nature nus àn furnît, a vivi cun intensitât. Miôr olsâ te vite, miôr riscjâ che stâ fers e cumbinâ nuie.
La pôre di pierdi, di no fâje, nus distude dentri, nus cope la anime, nus gjave dutis lis pussibilitâts di realizâsi te miôr maniere. E sarès une vite sterpe, insignificante. Tornâ la palanche al vûl dî propit che la vite che Diu nus à dât no à coventât a nuie, ancje se si à vivût in maniere coretedi un pont di viste religjôs!
Se no procurìn di doprâ ben la nestre vite, e je la vite stesse che nus condane.

pre Roman Michelotti

La parabule dai talents
Mt 25,14-30
14Al sucedarà compagn di un om che, stant par partî, al clamà i siei servidôrs e ur consegnà la sô robe: 15a un i de cinc talents, a un altri doi e a un altri un; a ognidun seont la sô capacitât, po al partì. 16Cence pierdi timp, chel che al veve vûts cinc talents al le a traficâju e a ‘nt vuadagnà altris cinc. 17Compagn chel che al veve vûts doi talents a ‘nt vuadagnà ancje lui altris doi. 18Ma chel che al veve vût dome un talent al le a sgjavâ une buse te tiere e al platà i bêçs dal so paron. 19Tant timp dopo, al rive il paron di chei servidôrs e ju clame a fâ i conts. 20Si presentà chel che al veve vûts cinc talents e a ‘nt puartà altris cinc disint: Paron, tu mi âs dâts cinc talents. Ve, o ‘nd ài vuadagnâts altris cinc. 21I disè il paron: Ben, servidôr bon e fedêl; za che tu sês stât fedêl tal pôc, ti darai podê tal tant; jentre te gjonde dal to paron. 22Po si presentà chel dai doi talents e al disè: Paron, tu mi âs dâts doi talents. Ve, o ‘nd ài vuadagnâts altris doi. 23I disè il paron: Ben, servidôr bon e fedêl; za che tu sês stât fedêl tal pôc, ti darai podê tal tant; jentre te gjonde dal to paron. 24Par ultin si presentà ancje chel che al veve vût dome un talent e al disè: Paron, o savevi che tu sês un om dûr, che tu seselis là che no tu âs semenât e tu cjapis sù là che no tu âs butât; 25par chel o ai vude pôre e o soi lât a platâ il to talent sot tiere. Ve, cjape ce che al è to. 26Ma il paron i rispuindè: Servidôr trist e poltron, tu savevis che jo o seseli là che no ai semenât e o cjapi sù là che no ai butât; 27par chel tu varessis vût di dâur i miei bêçs ai banchîrs, di mût che, tornant dongje, o varès podût ritirâ il gno cul interès. 28Poben, cjolêtji il talent e daitlu a di chel che a ‘nd à dîs. 29Di fat a di chel che al à i sarà dât e al varà bondance, ma a di chel che nol à i sarà cjolt ancje ce che al à. 30E il servidôr poltron butaitlu fûr tal scûr; li al sarà dut un vaî e un crustâ di dincj.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +