Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La maravee dai zîs di Zuviel inte Aziende Agricule “Le tre rose”

Marta Vezzi
Sonia Cavallo

La aziende agricule “Le tre rose” di Innocenzo Tavano e di Sonia Cavallo e je stade vierte tai agns 90. La sede principâl e je a Orgnan di Basilian e chê distacade e je, nuie che mancul, a Zuviel di Ravasclêt.
◆ “I miei gjenitôrs – e conte Pamela Tavano che insiemi cun sô sûr Rosy a dan une man – a àn començât cu la produzion di rosis e dopo, cul lâ dal timp, planc planchin a àn slargjade la produzion cun altris gjenars di flôrs, simpri di chei “taiâts”, o ben che si conservin te aghe. Cualchi an fa o vin slargjade la aziende vierzint la sede di Zuviel. Rivâ achì e je stade une casualitât: o cognossevin i proprietaris di chê che e jere la baite (a jerin amîs di famee), e dopo un pôc nus àn proponût di comprâ, e nô o vin acetât. E je stade une idee dai miei gjenitôrs che a àn il spirt imprenditoriâl. Di solit a son lôr che a stan daûr di plui ae sede di Zuviel. Jo e mê sûr o sin un grum impegnadis inte Basse.
A Zuviel o vin capît che al jere il clime ideâl pe coltivazion dai zîs, che a son deventâts il nestri prodot plui impuartant e si puedin cjatâ ancje di Istât.
Il zi al ame lis temperaduris frescjis e i salts termics (inte Basse di fat ju rivìn a coltivâ fin in Mai, invezit a Zuviel ju podìn vê dute la stagjon). Simpri a Zuviel, di pôc o vin tacât cu la coltivazion des cerniculis: un prodot che in Cjargne si cjate tal so abitat e la produzion e je buine.”
◆ La famee Tavano e cîr di mantignî la vere identitât de aziende agricule: vendi i prodots de lôr produzion, o ben lis rosis “taiadis”, dome ai privâts. “No sin une buteghe di florist – e spieghe Pamela – e i nestris prodots a van ben par ogni ocasion: matrimonis, batisims, compleans, ricorencis particolârs e v.i.”
◆ “Il limit plui grant in Cjargne – e va indenant Pamela – al è chel dal numar bas dai abitants. Ma la sede di Zuviel par nô e je impuartante soredut pe coltivazion di zîs. La Cjargne e je un puest bielonon! Cualchi volte al è stât un ambient un pôc dûr, intal sens che i cjargnei a àn di fidâsi, e cuant che si tachin a fidâ a deventin il client perfet. E o vin notât che nus è volût un pôc prime di vê la lôr fiducie.
Cumò o vin a Zuviel un responsabil cjargnel che intun ciert mût al à scurtât lis distanziis… Une robe che mi à colpît tant al è che i cjargnei a son cetant atîfs sui social e atents aes novitâts de aziende agricule.
Disìn che il marcjât cjargnel al è diferent di chel di Udin; clâr che al è un bacin plui piçul ma no mancjin mai di dânus sodisfazions! Il nestri lavôr al dipent des anadis: a son anadis che nus puartin tancj prodots e altris che o ‘nt vin di mancul.
Al è un mistîr un grum apassionant e biel, ma tal stes timp particolâr: o ti plâs, o se no al devente un pês. Nô o sin contents.”
◆ Par cualsisedi altre informazion e curiositât su la Aziende Agricule a conduzion familiâr “Le tre rose” si pues lâ su la pagjine facebook: https://www.facebook.com/LeTreRoseSocietaAgricola.
◆ Dal sigûr, la robe miôr e je chê di passâ di persone a Zuviel, un piçul paisut dal Comun di Ravasclêt, indulà che il zi al è il protagonist di chest lûc e di cheste aziende agricule. ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +