Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT. La Bolp e je tornade

............

De fin dal mês di Lui e je stade metude a disposizion in Rêt
(http://www3.sympatico.ca/rpontisso/firefoxfurlan.htm” \t “_blank e
www3.sympatico.ca/rpontisso/firefoxfurlan.htm) la version 3.0 furlane dal Firefox, il browser open source che pe nestre lenghe al à di ringraziâ Robert Pontisso (furlan canadês di Toronto, Ontario) e Andrea Decorte (di Dael).
Come che si diseve cheste e je une novitât, ma no dal dut. Di fat la prime version di un browser par furlan e nas za 2 agns indaûr. Come che nus dîs il stes Robert Pontisso “Dal Fevrâr dal 2006 fin vuê il Language Pack Furlan al è stât discjamât 36,981 voltis. In plui, une volte par setemane Mozilla al conte i “pings” emetûts di ogni zonte, par vê une idee dal numar di utents atîfs par chê dì. L’ultin numar pe estension furlane (pai 23 di Lui) al ere 4362: chest al è il numar di computers che in chê dì a vevin la zonte instalade e che a àn emetût un ping. No si pues savê in trops che a son che a doprin la version furlane: si pues vê plui di un language pack instalât, e i pings di ducj a saressin contâts ancje se si dopre dome un di lôr. Ma al è une vore significatîf che di chescj 4362 pings dai 23 di Lui, 613 a jerin emetûts de version 3.0 di Firefox Furlan, jessude dome doi dîs prime. Almancul 600 personis a jerin in spiete de gnove version e le àn discjamade subit”.
Altris statistichis a son visibilis chi: il numar di discjamadis par dì dal Lui dal 2007 fin vuê https://addons.mozilla.org/it/statistics/csv/2057/downloads il numar di utents atîfs (pings) par dì contâts ogni siet dîs: https://addons.mozilla.org/it/statistics/csv/2057/updatepings
Une biele sodisfazion pai autôrs dal progjet, che plui che pai numars a son contents pes tantis emails che ur son rivadis e rivin di dut il mont, come che si pues viodi ta chescj 3 esempli che o pensìn che a vedin dât une vore di fuarce par rivâ insom a la version di Firefox 3.0 par furlan.
CUALCHI MAIL DI COMENT RIVADE AI AUTÔRS:
Zaromai o soi usât a doprâlu e no si pues fâ di mancul di chest “imprest”. E inalore, par cuant ise proviodude la version par Firefox 3.0?
Bundì
Par tacâ i volevi fâ i complimetns di cûr par chest progjet: o dopri Firefox Furlan di plui di doi agns e mi cjati propite benon. Tant plui che o soi dispès ator par lavôr e mi tocje doprâ simpri altris lenghis, al è biel sintîsi un pôc a cjase cun chest sgarfadôr! O volevi savê se si farà ancje une version in Furlan par Firefox 3.0…
Compliments di gnûf.
O feveli pôc furlan, ma mi plâs e… lo sto imparando a pizzichi e bocconi.
Complimenti davvero per il lavoro fatto. Vi ho conosciuto con FireFox 2.0 e stavo aspettando la versione per la FireFox 3.0. Un saluto e ancora “compliments”!
Christian Romanini

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +