Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Jessica e la recipe segrete dai cjarsons di Zuviel

Marta Vezzi
Jessica Lavina

“Par agns o vin partecipât ae fieste dai cjarsons di Sudri – e conte la zovine Jessica Lavina – e o vin fat cognossi il nestri cjarson di Zuviel. Par 3 – 4 agns o sin rivâts tra i prins puescj pai cjarsons plui apreçâts de fieste. Dopo si sin stufâts e no vin plui partecipât. Ma la int e je vignude a cirî i nestris cjarsons fin a Zuviel! Jo in chei timps o fasevi dut altri: o vevi viert un centri di estetiche.”
◆ Cussì tal 2019 Jessica Lavina e decît di tornâ a metisi in zûc, sierant il centri estetic e vierzint il laboratori di cjarsons a Zuviel, intun piçul paisut de Cjargne, a 921 metris sul nivel dal mâr, clamât apont “921 Zuviel”. La ativitât e rientre intal progjet regjonâl PPL (Piçulis Produzions Locâls).
◆ “Il prodot principâl che o fâs al è il cjarson di Zuviel; la recipe mi è stade tramandade de none dal gno om e e je segrete: a son ben 15 ingredients dentri, ma no si rivin a identificâ ducj e il cjarson al à un gust finâl che nol è ni dolç ni salât, cun dome une ponte di dolç. Dongje di chest prodot o fâs i rafioi cun formadi frant e coculis, cierf, barancli di mont e scuete, cavoçs, jerbis che di Istât o cjapi sù intai prâts, o cui bromps… la farse e varie daûr de stagjon e de disponibilitât dai ingredients. Une volte fats, i prodots a vegnin metûts intal abatidôr a +3° e dopo a son pronts par vendiju. A cui che al compre, i doi lis indicazions su cemût cuinçâju… dopo ognidun al fâs te sô maniere… mi è stât dit che cualchidun al à cuinçât i cjarsons cul tocj tal puest dal ont e de scuete fumade!”
◆ Jessica, in Primevere e Istât, e je impegnade a lavorâ la tiere dai siei cjamps: “cussì – e conte – o pues doprâ i prodots gjenuins de tiere par fâ la farse dai cjarsons e dai rafioi. O ten a dîle simpri, cheste robe, e o calcoli che al sedi impuartant podê doprâ prodots in pratiche biologjics, parcè che jo no dopri velens. La uniche robe che o ai di comprâ e je la farine! O scuen però ancje ritaiâmi timp pe burocrazie: o ai di fâmi dut di bessole, emeti faturis, fâ paiaments… al è ce stâ daûr.”
◆ 921 Zuviel à clients che a vegnin di Gurize, Udin e, cul passeperaule, di dute la regjon. I clients principâi a son albiercs, ripârs di mont, ristorants, ma ancje privâts.
◆ Il vinars di buinore i cjarsons frescs si puedin cjatâ inte latarie di Sudri (unic pont vendite indulà che si cjatin; se no, si puedin prenotâ e lâ a cjoli dome a Zuviel).
◆ Jessica e je contente de rispueste de int. Tra i progjets pal doman al è chel di vierzi une salute dongje dal laboratori par dâ la pussibilitât a cui che al va a Zuviel di degustâ i prodots.
Par savê alc di plui:
pagjine Facebook: https://www.facebook.com/921zovello
sît: https://www.921zovello.com/

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +