Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

IPSE DIXIT

............

Lis datis jenfri parentesi taronde si riferissin al an di composizion o publicazion de opare citade. Lis datis jenfri parentesi cuadrade si riferissin al an che al fâs riferiment il contignût des citazions stessis.
***
“È molto tempo che io predico che si dovrebbe principiare ad illustrare la nostra lingua friulana, come s’è fatto d’altri dialetti lombardi, sopra de’ quali avrebbe il primato il nostro, come più antico e un composto delle più nobili lingue vive e morte, come sono la latina, la francese e l’italiana, con molti vocaboli greci ed illirici”.
Antonio Zanon (1765)
***
“I cittadini di Gorizia parlano tre lingue: sloveno, tedesco e friulano. Il tedesco lo si insegna a scuola, in italiano si discutono le cause nei tribunali, il popolo adopera il friulano e lo sloveno. In città già i bambini parlano tre lingue diverse”.
Antonio Musnig, Clima Goritiense (1781)
✒ Vielm

L'editoriâl / Macroregjons, une oportunitât di racuei

Alessandro Ambrosino - Graduate Institute, Gjinevre
Lis strategjiis macroregjonâls a son la ultime “invenzion” UE par favorî la cooperazion teritoriâl. Trê di cuatri si incrosin in Friûl Intai ultins agns, la Union Europeane si è sfuarçade in maniere vigorose di vignî dongje di plui ai citadins e – su la fonde di chest cambi di rote – e à ricognossût une […] lei di plui +

Il numar in edicule / Jugn 2022

Dree Venier
Jugn 2022 – L’EDITORIÂL. La multiculturalitât e valorize il grant e il piçul / (L)INT AUTONOMISTE. Il pericul centralist al è tal Dna dai partîts talians / PAGJINE 2 – LA STORIE. Di Udin a Pesariis par promovi la mont e i prodots furlans / INT DI CJARGNE. Aziende Agricule Rovis Sabrina di Davài di […] lei di plui +