Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

IPSE DIXIT

............

Lis datis jenfri parentesi taronde si riferissin al an di composizion o publicazion de opare citade. Lis datis jenfri parentesi cuadrade si riferissin al an che al fâs riferiment il contignût des citazions stessis.
***
“È osservabile il Dialetto che conservano gli abitanti di questa provincia, totalmente diverso e dal Tedesco e dal Veneziano e dagli altri dialetti Lombardi. La sua pronuncia ha qualche cosa di simile all’idioma Francese della Provincie meno colte soprattutto della Provenza. Conserva molte terminazioni Latine, Teutoniche e probabilmente si avvicina più di tutti gli altri Dialetti d’Italia a quelli che dicono i Francesi Gaulois, o antico linguaggio de’Galli”.
Topografia veneta ovvero descrizione dello Stato Veneto (1787)
***
“La lingua friulana, a torto chiamata barbara e straniera, racchiude in sé le finezze di tutte le Madri Lingue, e la sua frase tra le altre è leggiadrissima e spiega a meraviglia. Se questa fosse stata coltivata, oppure al dì presente fosse illustrata, si scorgerebbe in essa tutto il buono e il bello. Il male si è che questa lingua è stata in tutti i tempi negletta e perciò noi la chiamiamo piena di barbarismi”.
Valentino Cecuti, Rifles cristians in poesie furlane, esponûts da un zelant religios di Udin a comun vantaz (1792)
✒ Vielm

L'editoriâl / Macroregjons, une oportunitât di racuei

Alessandro Ambrosino - Graduate Institute, Gjinevre
Lis strategjiis macroregjonâls a son la ultime “invenzion” UE par favorî la cooperazion teritoriâl. Trê di cuatri si incrosin in Friûl Intai ultins agns, la Union Europeane si è sfuarçade in maniere vigorose di vignî dongje di plui ai citadins e – su la fonde di chest cambi di rote – e à ricognossût une […] lei di plui +

Il numar in edicule / Jugn 2022

Dree Venier
Jugn 2022 – L’EDITORIÂL. La multiculturalitât e valorize il grant e il piçul / (L)INT AUTONOMISTE. Il pericul centralist al è tal Dna dai partîts talians / PAGJINE 2 – LA STORIE. Di Udin a Pesariis par promovi la mont e i prodots furlans / INT DI CJARGNE. Aziende Agricule Rovis Sabrina di Davài di […] lei di plui +