Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il vignâl dal Pd tal puart di Triest

............

Il passaç dal pinsîr unic, chel che ur plaseve tant ai comuniscj, ae marcje uniche si fâs intun lamp. Se po dopo il discors al ven fûr intune fiere dal vin, al è ancjemò plui facil. Cussì la Serrachiani e à decidût di bot che par fâ publicitât al nestri vin si dovarà doprâ la etichete Friuli Venezia Giulia. Al è dibant tornâ a ripeti chê e simpri chê: dome un stupidat al pues pensâ che al sedi un “brand”, cemût che lu clamin i tecnics de comunicazion, che al funzione, che al fâs scjas. No si rive a pronunziâ, al è masse lunc, nol ten cont dal teritori. Duncje al è falât.
Ma cuant che si dîs jessi testarts: dut al à di jessi etichetât tant che “regjonâl”, cun jenfri chê peraule Giulia. Al somee che cence di chê no si rivi a fâ nuie, piês di une medisine pal mâl di cûr.
A saran contents chei che a fasin lis butiliis, anzit i butilions, parcè che a saran i unics contignidôrs dulà che si podarà picjâ sù dutis lis scritis par segnâ il non e di dulà che al ven il vin.
Va ben pe Serracchiani che di vin e cognòs dome chel roman, ma un Shaurli che al è stât sindic di Faedis, cun ce coragjo si presential te ostarie dal so paîs a domandâ un tai? Pardabon crodêso che al ordeni un Verduç Fvg? O che il non dal Picolit al deventi plui vivarôs cu la zonte de gnove scrite?
A son dutis balis, parcè che nissun al mont al crodarà mai che tal puart di Triest si tiri sù un vignâl, ma a Debora e compagnie dut chest nol interesse: par lôr, al conte dome che si feveli di une regjon uniche.
Le àn tal cjâf, e si clame cjoche ideologjiche. ❚
L’om di Buri

Stin dongje ae Patrie

Redazion
La seconde edizion de manifestazion “Stin dongje ae Patrie” e rapresente un moment di incuintri e di solidarietât cul mensîl “La Patrie dal Friûl”, gjornâl scrit fûr par fûr in lenghe furlane fintremai dal lontan 1946. Inte serade, che e sarà presentade dal diretôr Walter Tomada e di Serena Fogolini, si daran la volte musiciscj, […] lei di plui +