Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il drame des impresis di servizis in apalt

............

La situazion che si è creade, in chescj ultins agns, tai apalts publics di servizis in gjenerâl e di puliziis in particolâr, al è pardabon preocupant. Ancje tal nestri Friûl. Chest setôr al è caraterizât di garis di apalt che a son adiudicadis cun ribàs incomprensibii su la base di aste, e assegnâts ae ufierte plui vantazose dal pont di viste economic.
Cuasi simpri, lis aziendis che a vincin l’apalt a cirin di recuperâ i margjins magris di profit ridusint lis oris di vore e domandant aes lavoradoris e ai lavoradôrs il stes impegn di prime. L’orari e il salari a calin une vore, ma i compits e i obietîfs assegnâts a restin chei istès.
Si sa benon che tal setôr dai servizis il cost plui alt al è propit chel dal lavôr, duncje si interven cuasi dome su chest. Al è pardabon inacetabil che chestis lavoradoris e lavoradôrs, che za no son ben paiâts, a vedin di patî altris riduzions.
Chescj tais a son tacâts, agns fa, tai servizis di puliziis di cualchi caserme de provincie di Udin, cun fuarpeadis al orari di lavôr adiriture dal 30-50%. Po dopo, cu la crisi e cu la leç di revision de spese,  in tancj altris apalts lis maestrancis a àn patidis impuartantis contrazions dal orari di vore. In particolâr, tal apalt dai servizis di puliziis de Universitât dal Friûl, afidât ae Colser di Parma, lis oris a son stadis taiadis dal 13%.
Po dopo, ancje l’apalt dai servizis des puliziis tal Ospedâl Civîl di Udin Sante Marie de Misericordie, afidât ae Markas dal Sud Tirôl, al à viodût un tai des oris dal 15%.
Tal afidament dal gnûf apalt pai servizis di traspuart dai pazients, simpri tal Ospedâl Civîl di Udin, la dite Dussmann Service e à declarât ben 30 lavoradôrs in plui. Al è clâr che l’impegn dal sindicât al sarà massim e al smirarà a limitâ plui pussibil l’impat sociâl.
Di fat, il setôr dai servizis nol à amortizadôrs sociâi, e duncje si à doprade, là che al è stât pussibil, la Casse Integrazion in Deroghe par compensâ almancul un pôc lis pierditis di salari derivadis de riduzion di orari. Si à di capî che chescj tais a van a penalizâ personis cuntune paie za cetant basse e cun dificoltâts seriis di ricolocazion!
La tant famose ma ancje teribil revision de spese publiche e à di tocjâ ducj i aspiets organizatîfs, a 360 grâts, e no colpî massime o dome lis fassis za penalizadis e debilis.
A àn di finî chescj tais malacuarts di orari, di salari e di puescj di lavôr, razionalizant la gjestion dai apalts e eliminant lis straçariis par miorâ, invezit, la cualitât dai servizis furnîts des ditis in apalt e tornâ a dâ considerazion e dignitât aes lavoradoris e ai lavoradôrs che a lavorin in chest setôr. ❚
Athos Di Stefano, FISASCAT CISL di Udin  (setôr Cumierç, Terziari, Servizis)

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +