Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FURLANS, DIGJITAIT FURLAN – LICÔF. Udine Barcamp

Giorgio Jannis

Ai 14 di Otubar il Comun di Udin al organize un BarCamp par domandâ la colaborazion dai citadins intal progjetâ il propri sît web istituzionâl. Ce che al è un barcamp? Di fonde, si trate di une cunvigne dulà che però la organizazion dal avigniment – de liste dai partecipants al ordin dai relatôrs – e je decidude la dì stesse dal incuintri, tacant bilietuts suntune lavagne e fissant li, sul moment, il mût di procedi. Ducj i presints a puedin partecipâ proponint un propri intervent public, che però par solit al à di jessi une vore curt e sintetic, par lassâ la pussibilitât al public di domandâ precisazions e ufrî propuestis.
PROGJETÂ INSIEME IL SÎT_ Viodude la sô nature cetant destruturade, un barcamp nol è il gjenar di cunvigne dulà che i relatôrs a presentin uficialmentri contignûts che magari a son za cognossûts e publicâts… Plui che par vê rispuestis, un barcamp e je la formule congressistiche ideâl par meti dongje domandis, par fâ vignî sù gnovis ideis, par meti in relazion tra di lôr i partecipants. Ve parcè che il Comun di Udin, inte persone dal Assessôr ae Inovazion Paolo Coppola, al à ritignût une buine robe promovi un incuintri di chest gjenar, par solecitâ ducj chei che a son interessâts ae tematiche de comunicazion web des aministrazions publichis a partecipâ in libertât, esponint lis propriis osservazions e ispirazions di discussion. L’argoment gjenerâl de cunvigne in realtât al è avonde tecnic: si trate, cemût che o disevi, di provâ a resonâ su la progjetazion dal gnûf sît web dal Comun di Udin, sedi dal pont di viste di une architeture otimâl dai contignûts di rindi disponibii, sedi di chel dai servizis interatîfs di ufrî ai citadins. Chest, par altri, daûr des indicazions esprimudis dal Codiç de Aministrazion Digjitâl publicât chest an dal Ministeri de Inovazion, che e vincole lis aministrazions publichis a lâ daûr di determinâts criteris di cualitât e di trasparence te proprie comunicazion istituzionâl.
PAGJINIS PAR FURLAN_ Par ce che al tocje l’ûs de lenghe furlane inte comunicazion web de aministrazion publiche udinese, o notìn cemût che za cumò e sedi disponibile la version voltade dal sît, limitade però a cualchi pagjine dome. Propit la leç 482 e previôt finanziaments specifics pe realizazion des pagjinis web par furlan de bande dai Ents locâi: cheste e podarès jessi za une propueste di puartâ al Assessôr Coppola. Apontament a Udin la matine dai 14 di Otubar, duncje, li dai locâi di Friuli Future Forum, in vie Savorgnana, cjanton di place Venerio. Altris informazions su la cunvigne – che al è une vore probabil che e sarà trasmetude in direte su web – a puedin jessi gjavadis dal sît dal Comun di Udin, o de pagjine Facebook dedicade ae iniziative, di podê cjatâ doprant “Udin BarCamp” tant che peraule clâf pe ricercje.
Giorgio Jannis

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +