Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FURLANS DIGJITAIT FURLAN. Kappa Vu e vierç une vetrine web pai ebook in lenghe furlane

............

E je in linie une novitât di bande de cjase editore KAPPA VU di Udin, che e à viert un servizi sul so sît internet batiantlu FurlanInRêt. Di ce si tratial? Al è une sperance: chê di vê une pagjine dulà che i autôrs e i letôrs a podedin cjamâ e discjamâ oparis par furlan in formât di ebook. Dut chest nol è stât pensât par fâi vuere a la “cjarte”, come che si pues lei sul sît, dut câs al à chê di rivâ a vê un spazi che, in graciis des pussibilitâts de rêt, al permeti une plui grande partecipazion tant dai scritôrs che dai letôrs in lenghe furlane. Al è impuartant di dîsi che dut ce che al passe su cheste pagjine, in dutis e dôs lis direzions, al ven fat sore nuie.
Par cumò si cjatin ancjemò pocjis oparis, ma se la idee e menarà al sarà come jentrâ intune biblioteche siore dai materiâi che privâts, associazions, ents publics e scuelis a decidaran di meti a disposizion di ducj, lant a meti dongje une sorte di rêt culturâl.
Cuai saressino i risultâts? Un autôr gnûf al varès la ocasion di fâsi cognossi al public, o une des tantis oparis interessantis ma che no podaressin vê fortune sul marcjât, in graciis di FurlanInRêt e varès la ocasion di circolâ. Ancje une cjase editore che e à esaurît une sô publicazion in furlan e no à intenzion di tornâ a stampâle e podarès disfrutâ la idee de KAPPA VU par no fâ murî il libri. Se si pense a dutis chês ricercjis piçulis e grandis su la storie o su cualchi personaç locâl che a vegnin metudis adun ogni an di bande dai zovins tes scuelis dal oblic, si sa che, magari cussì no, finît l’an a riscjin di sparî tai armârs e da râr a son cognossudis fûr dal paîs. Decidint di cjamâ il lavôr su FurlanInRêt in formât PDF, la vore de plui piçule scuele furlane e sarès daurman a disposizion di dut il mont. Vin di visâsi che il prin ebook par furlan lu vevin fat a Manzan, vie pe Istât passade, propite i scuelârs, duncje la rivoluzion dal libri eletronic e je za chenti e no si pues fâ fente di nuie.
O vin viert disint che FurlanInRêt e rapresente une sperance, chest parcè che a ’nd è za servizis dulà che si puedin cjatâ ebook sore nuie (pensìn a Amazon, a iTunes e a Google Play). Fin in dì di vuê dutis chestis multinazionâls no àn vût interès tes lenghis piçulis stant che a puartin pôcs bêçs. La piçule KAPPA VU tal piçul Friûl, si pues dî in vêr stîl internetâr, e à capît che la rêt e je nassude par mandâ ator lis informazions cence barieris.
✒ Michele Calligaris

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +