Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FURLANS, DIGJITAIT FURLAN – E-MARILENGHE. La archeologjie de lenghe furlane e je online

............

Ae direzion www.dizionariofriulano.it il prof. Federico Vicario nus met a disposizion il so “Dizionario Storico Friulano”, un imprest di studi de lenghe furlane che al insiore la schirie di imprescj online dedicâts ae lenghe furlane. Un sît dut par talian promovût e sostignût di bande dal CIRF, de Societât Filologjiche Furlane, de Biblioteche Civiche “Joppi” e de ARLeF.
Il sît al è un barcon viert, e a disposizion di ducj, suntun progjet ancjemò in vore che al smicje di analizâ in maniere aprofondide un patrimoni che in di vuê al conte passe 70 documents in lenghe volgâr furlane de Ete di Mieç, cjartis soredut di ûs comun che a son lis plui antighis olmis su cjarte lassadis dal furlan.
Disfrutant lis potenzialitâts dal imprest informatic, un motôr di ricjerce nus permet di cjatâ no dome lis peraulis tes diferentis formis atestadis tai documents, ma ancje chês tiradis fûr dal studiôs, par esempli la forme plurâl di une peraule magari presinte tes cjartis dome in singolâr. Cun di plui, si pues ancje discjamâ i documents antîcs in format PDF.
Un leam nus ufrìs ancje une bibliografie di studis linguistics e storics sul furlan, ancje cheste cu la pussibilitât di fâ ricercjis. Fin a prove contrarie, e je la prime di chest gjenar presinte su la rêt.
Il prof. Vicario, tes riis di presentazion che a dan il bon acet sul sît, al proviôt la stampe dal Dizionario Storico Friulano (viodût che… scripta manent), ma dome cuant che la lungje e certosine opare di inseriment (in chest câs e je une lematizazion) dai documents intal archivi informatic e rivarà al travuart.
Michele Calligaris

L'Editoriâl / Risierve di valôr

Leonardo Giavedoni - Buenos Aires
In ciertis tribûs o tes grandis fameis il cjâf grup al vignive nomenât patriarcje. Di solit e jere la persone plui anziane, une vuide naturâl. invezit, tal mont religjôs, in particolâr tal Orient Cristian, il patriarcje al jere un primât eclesiastic poiât su facoltâts e prerogativis che i davin une posizion di supremazie tes glesiis […] lei di plui +

Salon Internazionâl dal Libri di Turin 2023

Redazion
La Patrie dal Friûl e je presinte pe seconde volte tal Salon Internazionâl dal Libri di Turin cul so mensîl, l’unic in leghe furlane e cu la sô golaine “La machine dal timp” che e vegnarà presentade vuê joibe ai 18 di Mai aes 5 sore sere tal stand istituzionâl de Regjon Friûl – Vignesie […] lei di plui +

COROT. Nus à lassâts Sergio Salvi

Redazion
Domenie ai 23 di Avrîl, a la etât di 90 agns, nus à lassâts Sergio Salvi, un grant amì de lenghe furlane e di dutis lis lenghis minorizadis. «Scrittore, poeta, storico delle lingue minoritarie» lu definìs la Wikipedia taliane, al è stât chel che par prin al à jevât su il vêl su la cuestion […] lei di plui +

Glesie Furlane / Grop amîs di pre Toni. Program dai events pal 2023

1) Vinars ai 21 di Avrîl a lis 20.30, inte Sale Riunions di Vile Zamparo a Basilian, presentazion de gnove edizion dal libri di pre Toni “Fantasticant”.Relatôr: Roberto Iacovissi.In colaborazion cun Glesie Furlane.2) Sabide ai 22 di Avrîl, a lis 3 e mieze dopomisdì, in vie Friuli a Visepente, “5e Cjaminade libare – Pai trois […] lei di plui +