Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Fondazione Friuli: 500.000 euros pes manifestazion artistichis

............


75 i progjets acetâts pal Bant Arts Senichis de Fondazione Friuli par teatri, danze e musiche, che cun chel a son stâts metûts a disposizion 500.000 euros par valorizâ la produzion artistiche locâl pal tierç an consecutîf.La Fondazion si è duncje confermade tant che un ent tra chei che plui a sostegnin lis iniziativis artistichis di ecelence dal teritori, li che al interven aromai di 25 agns.
Il stanziament al sosten iniziativis intal cjamp des arts dal vîf, tant che rapresentazions, premis o concors teatrâls o coreutics, spetacui di musiche fats dal vîf, stagjons teatrâls, musicâls o di danze. Il contribût al podeve rivâ al 35% dai coscj preventivâts e a 35.000 euros di cuote massime par ogni domande.
Destinataris dal bant, associazions e fondazions che a àn la lôr ativitât principâl tai ambits musicâl, teatrâl o coreutic, ents locâi e istitûts didatics di alte formazion in chescj setôrs.
Il progjet che al à vût plui fonts al è chel de Associazione Amici della Musica Salvador Gandino di Purcie pal XXVIII concors internazionâl Città di Porcia (25.000 euros).
Par progjets che a àn a ce fâ cu la lenghe furlane, fonts pe Associazion Teatrâl Furlane par ATF trenta fest – festival dal trentenâl de associazion teatral furlane, il Coro Panarie pal spetacul Mamui (recension sul nestri mensîl di Avost, ndr), la associazion Lenghis dal Drâc – Amîs di Onde Furlane par Falu par furlan.
✒ Redazion

Libris simpri bogns / Emilio Nardini, “Par vivi”, Udin, 1921

Laurin Zuan Nardin
“Apene finidis di lei lis poesiis dal cont Ermes, il dotôr Cesare, fra i batimans dal public, al si ritire daùr l’uniche quinte preparade a zampe dal… palc scenic. Ma, pal bessologo, che il devi recità il brâf atôr di san Denel, Giovanin Tombe, ‘e ocòr une scene, e il dotôr Cesare la proviot cussì:…” […] lei di plui +

Interviste / Numb il cjan scjaladôr (e il so paron Thomas)

Dree Venier
Di un probleme ae çate al record in mont: interviste cun Thomas Colussa, che cul so Numb al sta pontant al record di altece lant sul Mont Blanc O vevi za intervistât Thomas Colussa, 40 agns, un pâr di agns indaûr. In chê volte al jere un “furlan a Milan” e al faseve il personal […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / La identitât e ven dai zovins

Walter Tomada
Une zornade di incuintri pai Conseis dai Fantats Al à fat scjas il senatôr Roberto Menia che al à declarât di volê gjavâ il furlan de scuele e dal ûs public. Al jere di un pieç che nissun rapresentant des istituzions al pandeve clâr di volê scancelâ lis normis di tutele, ma salacor a son […] lei di plui +