Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Folkest 2017: 39 agns di lidrîs in musiche

............

.
.

Un voli su lis lidrîs e chel altri su la internazionalitât: Folkest 2017 al conferme di jessi un pont di riferiment pe culture de nestre regjon e chest an “al sofle” su 39 cjandelutis cun tantis novitâts.

Di fat, vegnin di ogni bande dal mont i artiscj che, come ogni Istât dal 1979, a animin i tancj palcs di Folkest, il principâl festival che al esplore lis musichis e lis culturis dal mont, chest an in program dai 22 di Jugn ai 12 di Lui, cun ancje cualchi altri impuartant avigniment sucessîf.

Une anteprime significative al festival e je stade a Ospedalet di Glemone cuntune serade dute al feminin, che e à tornât a cjapâ in maniere ideâl il focus dal an passât dedicât ae Sardegne, cu la presince di Ambra Pintore cul so cuartet, za vincidore assolude di Sunâ@Folkest intal 2015. Cjantante, atore, condutore, Ambra e je une artiste complete: Terre del ritorno al è il so secont disc, presentât propit a Folkest, prodot di S’Ard Music. Une evoluzion significative pe cjantante, autore dai tescj e des musichis, par dîs storiis che a viazin in sart, sicilian, puliês, francês, inglês supuartadis des melodiis jazz di un sax, des sugjestions des launeddas, dal country di une sunete.

Sul stes palc e à sunât ancje la zovine Martina Iori, fassane doc al pont di favorî il so ladin ancje intes cjançons che e scrîf, tant che intal so prin album Amore e Buscofen.

Martina Iori, di Alba di Canazei, e à scomençât a vot agns rivant tierce al Zecchino d’oro, cence plui lassâ il mont de musiche e vincint tal 2014 il Suns Festival a Udin cu la cjançon Via con mia musega. E cumò si cjate, a dome 21 agns, cuasi laureade in violin al Conservatori di Bolzan e e parone ghitare, flaut, piano e ukulele.

Par cognossi dut il program di Folkest al è il sît www.folkest.com dut par talian, inglês e furlan, in graciis de colaborazion cu la ARLeF che e à finanziât ancje il stand e il materiâl divulgatîf in lenghe furlane che al sarà distribuît al public, adun cui libris di Glesie Furlane e il nestri mensîl.

✒ Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +

Gnovis / Brâf Agnul! La to vôs e fâs onôr al Friûl

Redazion
O saludìn cun braùre e emozion il Premi Nonino Risit d’Aur che al è stât assegnât a Agnul Floramo, un inteletuâl di gale che i letôrs de “La Patrie dal Friûl” a cognossin di agnorums in dut il valôr des sôs ideis: difat al à scrit sul nestri gjornâl centenârs di articui e cun nô […] lei di plui +