Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Elezions regjonâls pal 2018: plui candidâts che eletôrs

............


Simpri mancul eletôrs, simpri plui candidâts: no mancjaran i elements di interès intal troi che nus menarà aes elezions regjonâls 2018, che si davuelzaran cun dute probabilitât adun cu lis politichis. Al è stimât di tancj che la presidente de Regjon Debora Serracchiani no si candidarà di gnûf pe sô cjadree ma e svolarà a Rome in Parlament. Par fâlu e podarès sielzi di dimetisi par meti adun politichis e regjonâls, cul obietîf di sparagnâ e forsit ancje di fâ cressi i consens al so partît, il Pd.
Il centriçampe vuarfin de Serracchiani al varès di pontâ su Sergio Bolzonello, vicepresident in continuitât cu la azion puartade indevant di cheste zonte.
A sfidâlu pal centridrete al varès di jessi Riccardo Riccardi, ma il cjâfgrup di Forza Italia al varà di convinci chei altris che si declarin interessâts a cuntindi la presidence a Bolzonello: prin di dut Renzo Tondo, za dôs voltis president, e po Massimiliano Fedriga che al reclame plui pês pe Leghe. I ben informâts a disin dut câs che ducj i doi a varessin plui voie di lâ a Rome che a Triest.
No son ancjemò gnovis invezit des bandis dai 5 Stelis: i grilins a sielzaran come simpri online i lôr candidâts, ma nol è dât savê cui che si proponarà ai iscrits dal Moviment, che dut câs in Friûl nol à vût aes aministrativis grancj risultâts.
Cheste e je la situazion dai partîts taliâns: ma altris candidaturis a podaressin nassi cu la formazion di une cussience autonomiste. Il prin che al à fat capî di jessi disponibil a fâ sintesi al è stât Sergio Cecotti. Cumò e je rivade a sorprese ancje la candidature pai Verts di Alessandra Guerra: starìn a viodi se la sô e je une “boutade” o une intenzion serie di costruî une alternative politiche serie. Al sarès un pecjât dut câs dividi il front di chei che a varessin di meti dongje ducj che no vuelin plui vê a ce fâ cui partîts talians che tai ultins dîs agns a àn disvuedade la nestre autonomie, e tra i prossims a podaressin gjavânus ancje la nestre specialitât.
✒ Walter Tomada

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +