Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Docuscuele, un gnûf imprest impuartant pe scuele in marilenghe

............

Midiant di un protocol di intese firmât a Udin di Lorenzo Fabbro, president de ARLeF (Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane) e di Federico Vicario, president de Societât Filologjiche Furlane, si invie un gnûf imprest impuartanton pe scuele dal Friûl: Docuscuele, il centri di documentazion didatiche pe lenghe furlane. Il gnûf sogjet al è stât presentât ai 22 di Fevrâr cuntun event public in Filologjiche.
Al jere za un prin nucli dal Centri li de sede de SFF a Udin di miâr di publicazions, ma al covente dâ gnûfs stimui e contribûts economics, che ju metarà la ARLeF, par ufrî ancje continuitât ae formazion culturâl, professionâl e linguistiche dai insegnants di lenghe furlane, inviade e disvilupade di tancj ents intai agns passâts. Cumò i docents a podaran vê a disposizion risorsis culturâls adeguadis e ancje materiâi par integrâ e disvilupâ la preparazion iniziâl cul studi e l’impegn individuâl.
«Docuscuele al è un progjet strategjic di politiche linguistiche e di educazion plurilengâl cul fin di meti in rêt progjets e competencis e di creâ ocasions di confront, di inricjiment e di ideazion» al à vût dit il president de ARLeF Fabbro. Vicario al à marcade «la grande sodisfazion di viodi ricognossude la funzion strategjiche dal Centri su la scuele furlane, pont di riferiment pai insegnants impegnâts inte introduzion de marilenghe intai programs formatîfs dai istitûts dal nestri teritori».
Pe assessore regjonâl pal Lavôr, formazion e istruzion Loredana Panariti «il Centri al metarà i insegnants di lenghe furlane intes cundizions di confrontâsi te suaze culturâl e in maniere professionâl cui coleghis de proprie scuele, di altris contescj talians minoritaris e europeans e cun ducj i interlocutôrs interessâts ai problemis de scuele e de educazion».
Ae vuide dal Comitât Sientific, che al varà di coordenâ lis ativitâts e viodi de realizazion dai obietîfs previodûts dal Protocol, al sarà Walter Tomada (che al è ancje nestri colaboradôr, ndr).
Dentri dal Comitât a saran un rapresentant di ognidun dai sogjets aderents, e ancje trê esperts di dissiplinis leadis aes ativitâts dal Centri, nomenâts de ARLeF. ❚
✒ Redazion

Gnovis / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN 2026

Redazion
Dai 14 ai 18 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +

GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.

Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +