Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – Premiât il mangjâ furlan

............

Siet agns indaûr Luca Merlino (34 agns) e Paolo Genuzio (40 agns) a cjapavin sù la gjestion in rive Bartolini a Udin di chel che al jere stât prin di lôr il bar “Udinese Caffè” e inmò prime il “Gemma Bar”.
Vuê Pieri Mortadele” al è un dai ponts di riferiments dal mangjâ furlan” e ancje la Cjamare di Cumierç e à volût ricognossi cheste imprese tant che une dai prins 40 ambients che a àn ricevude la targhe volude chest an.
“O proponìn ai nestris clients i prodots tipics dal Friûl” nus spieghe Luca Merlino “ma ancje il nestri spirt furlan, la nestre identitât: nol è un câs che o vedin sielt un non furlan pe nestre ostarie”.
Cun convinzion nus conte che volê doprâ la lenghe furlane ancje par presentâ la lôr ativitât ju à premiâts “Cuant che o vin tacât o jerin zovins e o cirivin un non adat par inviâ la ativitât: Pieri Mortadele” al jere za jentrât tes orelis de int, stant che dal 1961 vecjo paron si clamave Pieri (Chiandussi, ndr) e al veve metude une grande mortadele sul banc: la int aromai e jere usade a doprâ chest non” al continue “Noaltris lu vin uficializât” e chest al è stât preseât dai nestris clients e nus à permetût di incressi la nestre visibilitât parcè che une insegne par furlan e jere une biele novitât”.
Ma nol è dut. Di fat cheste sensibilitât ju à premiâts dôs voltis”. Simpri Luca Merlino nus confide “La nestre no je la uniche targhe che e je stade consegnade, ma e je la prime: la Cjamare di Cumierç e à sielt di scomençâ cun noaltris e ancje chi la motivazion e je leade a la lenghe furlane” al continue “Il President Giovanni Da Pozzo al veve sot man la liste dai ambients ricognossûts e ju steve passant un par un: un biel moment si ferme e al domande Cui sono chescj de Sperìn ben srl”?”. Cun sodisfazion Luca Merlino nus conferme “Chest al è il non che o vin sielt pe reson sociâl de nestre dite e grazie a chest o vin stiçade la atenzion dal President de Cjamare di Cumierç che al à volût fâ la prime consegne cun noaltris”.
Christian Romanini

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +