Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Luigino Peressini, La maledizion dal esagon, Cormons, 2007

Laurin Zuan Nardin

Fevelant di fumuts par furlan, a volaressin ancje memoreadis lis tantis publicazions che, di un pôcs di agns in ca, a burissin fûr lis scuelis, sicu risultât des ativitâts di lenghe furlane che a vegnin fatis intes classis. Nol è facil vê un cuadri complessîf di chescj libruts, par vie che no dutis lis scuelis a publicizin lis lôr voris. E al va ancje dit che, massime intai prins agns, la cualitât no jere simpri alte (grafie a la buine, fai di stampe e di costrut).
Nol à nissun di chescj difiets chest libri (29 cm par 21), curât di Peressini (un non che aromai al è une sigurece) cu la colaborazion dai fruts de scuele primarie di Sante Marie La Lungje.
La introduzion dal sindic e de assessore a la istruzion, chê des mestris, 13 pagjinis di traduzion par talian des batudis des taulis dissegnadis, i elencs dai fruts, una pagjine di riferiments bibliografichis e dut il rest (plui di 50 pagjinis) al è dissen.
Un lavôr pazient e seguitîf di sgjâf intal passât, inte storie dal paîs e des sôs frazions, une riflession antropologjiche su lis liendis, une leture atente e profondide dal teritori a àn vût tant che risultât une publicazion preseose, dulà che i dissens di Peressini si sposin benon cun chei dai fruts, par tornâ a fâ vivi une liende antighe.
Una maniere inteligjiente par studiâ il passât, par studiâ la lenghe, par capî il puest dulà che si vîf, par imparâ a dissegnâ.
Dal rest il comun di Sante Marie al mastie culture: D’Annunzio, Ungaretti a son passâts par culì e alc a àn lassât. Provait a dâ un voli ator, se o lais intal municipi…
E une altre iniziative e va segnalade: une cjartine dal comun che, di une bande, e je une racuelte di ducj i tiponims e, di chê altre, une vuide detaiade dal teritori cun ducj i servizis, i puescj interessants, lis stradis e v.i. La cjartine si clame Sante Marie La Lungje, tiere di lûs e di maraveis, cun dissens simpri di Peressini e colôrs di Sarolta Szulyovszky.
Cui aial dit che un Comun al vedi dome di fâ marcjepîts?

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +