Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – LA FABRICHE DAI… LIBRIS. Contecurte

............

«Contecurte» (www.contecurte.splinder.com) al è un blog coletîf dulà che si presentin contis curtis (une pagjine o mancul), di diviers autôrs. Ogni mês nus proponin une conte publicade di cuant che al à viert, dal 2009.
Une storie si pues contâle ancje in pocjis riis: chest mês un presentìn dôs des plui curtis. Dôs contis in «tandem» che a fevelin di «spedizions».
SPEDIZIONS
di Dree Venier
O soi distirât sul divan cul spagnolet impiât che o cjali il scjatulon vueit: cumò o ai ancje jo il tv cul dolby surround, videoregistratôr, dvd, decoder, airbag e sa-il-cazzer. Dut a puest.
Mi freassial alc. No je fâs plui, jo o ai fat il gno dovê come che o vevi di fâ: lavôr sigûr, comprade cjase cul mutui regjonâl, paiadis tassis e boletis, cjatade la morose (une brave frute)… Mi freassial alc di ce che o ai.
Su chê scjatule fûr di misure al è scrit in grant «FRAGILE».
O jentri dentri di jê dopo vê telefonât ae DHL. O ai lassât la puarte vierte. Mi spediran di cualchi bande.
TANDEM
di Eowin
E jere za la tierce dì che e passave sentade tal mieç dal garage, ferme a cjalâlu.
No rivave a decidisi.
Chel tandem ros e blanc ju veve puartâts pardut: lui devant e jê daûr che e cjalave il movisi de sô schene… e la fadie dal pedalâ si sfantave intun moment. Une sincronie perfete, forsit par chel al jere cussì dificil sielzi.
Cun dut il rest al jere stât facil, lui i siei libris, cd e dvd ju veve za metûts di bande e marcâts cul so non. Fintremai dividisi lis çavatis al jere stât facil: jê e veve tignude chê di çampe… si capìs! Ma cun chel tandem no saveve pardabon ce fâ: tignîsi la part devant, dulà che no veve mai podût sentâsi, o chê daûr? La sielte e jere grivie.
Di bot e sclop però dut si jere sclarît «Cemût aio fat a pierdi tant timp?» si domandave cu la flex za piade in man. Si sarès tignude la metât devant parcè che si sa, tal tandem come te vite, e je simpri la femine che e decît la strade, ancje se no je jê a vuidâ.
Doman e varès clamât un fatorin par fâi recapitâ la sô metât.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +