Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – I Brass Folk a svolin simpri plui in alt

............

Dopo 12 agns a àn cambiât musiche e vistîts, no ju viodarìn plui dome a sunâ, cun armonichis e bombardinis, lant ator pes stradis e tra lis taulis des fiestis, ma ju sintarìn e viodarìn ancje a fâ spetacul (e il solit casin!) suntun palc, cuntune formazion slargjade e un gnûf repertori di cjançons.
Dopo i timps des staiaris e di «Svole» (cjançon di sucès rivade 5e al Festival de Cjançon Furlane dal 2003), i Brass Folk, la band itinerante che e à fat dal purcit il so simbul, a àn decidût di rinovâsi, cambiant gjenar di cjançons e dedicantsi a la disco music dai agns Otante, mantignint però simpri fuart il leam cu la lenghe furlane. Dutis lis cjançons di fat a son stadis liberamentri interpretadis e voltadis par furlan, dant cussì un sens ironic e spiritôs a musichis deventadis aromai famosis.
La sielte de lenghe furlane, nus contin i components dal grup, e je detade de volontât di mantignî vive la nestre marilenghe intun mont che al cambie di continui. Cussì, lis cjançons, pûr sunant ritmis di discoteche cognossûts, si caraterizin pe origjinalitât dal test dimostrant la ironie dute furlane tal contâ lis storiis.
Ma la novitât e je ancje une altre: al grup storic si è zontade ancje la vôs esplosive di Claudia Gobet che e à savût a dâ une note fuarte a la lôr musiche e al lôr mût di fâ spetacul. Oltri a rinovâ la imagjin de classiche formazion masculine la vôs di Claudia e salte fûr ancje pe sô interpretazion origjinâl dai  tocs.
Une biele sfide, nus contin chei dai Brass, al è stât ancje l’adatament metric dai compagnaments, doprant dome i struments in acustic cence componente eletroniche. I suns tipics dai campionadôrs e dai sintetizadôrs che si dopravin te disco music dai agns Otante a son stâts sostituîts dai suns dai tipics struments dal grup: armoniche prin di dut, bombardine e cuar.
Lis gnovis musichis dai Brass Folk si lis cjatin intal CD vignût fûr ai 9 di Lui di chest an e che al à par titul «80’s dance revival»; par vênt une cerce e cognossi lis datis dai lôr concierts si pues lâ tal lôr sît www.brassfolk.it.
Venusia Dominici

L'Editoriâl / Risierve di valôr

Leonardo Giavedoni - Buenos Aires
In ciertis tribûs o tes grandis fameis il cjâf grup al vignive nomenât patriarcje. Di solit e jere la persone plui anziane, une vuide naturâl. invezit, tal mont religjôs, in particolâr tal Orient Cristian, il patriarcje al jere un primât eclesiastic poiât su facoltâts e prerogativis che i davin une posizion di supremazie tes glesiis […] lei di plui +

Salon Internazionâl dal Libri di Turin 2023

Redazion
La Patrie dal Friûl e je presinte pe seconde volte tal Salon Internazionâl dal Libri di Turin cul so mensîl, l’unic in leghe furlane e cu la sô golaine “La machine dal timp” che e vegnarà presentade vuê joibe ai 18 di Mai aes 5 sore sere tal stand istituzionâl de Regjon Friûl – Vignesie […] lei di plui +

COROT. Nus à lassâts Sergio Salvi

Redazion
Domenie ai 23 di Avrîl, a la etât di 90 agns, nus à lassâts Sergio Salvi, un grant amì de lenghe furlane e di dutis lis lenghis minorizadis. «Scrittore, poeta, storico delle lingue minoritarie» lu definìs la Wikipedia taliane, al è stât chel che par prin al à jevât su il vêl su la cuestion […] lei di plui +

Glesie Furlane / Grop amîs di pre Toni. Program dai events pal 2023

1) Vinars ai 21 di Avrîl a lis 20.30, inte Sale Riunions di Vile Zamparo a Basilian, presentazion de gnove edizion dal libri di pre Toni “Fantasticant”.Relatôr: Roberto Iacovissi.In colaborazion cun Glesie Furlane.2) Sabide ai 22 di Avrîl, a lis 3 e mieze dopomisdì, in vie Friuli a Visepente, “5e Cjaminade libare – Pai trois […] lei di plui +