Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – CABLÂT & CONTENT. «Cemût cul blog?»

............

Cuâl ise la situazion dai blog in marilenghe, tai ultimps timps? Al è passât un pôc di cuant che, tal 2003, o vierzevi “il prin blog fûr par fûr par furlan”, ILfurlanist. In chê volte, come che aromai al sucêt par ogni novitât che ven fûr sul web, al boom i corispuindeve la tipiche demonizazion che e ven fate par solit a ogni gnove espression nassude in rêt. Robe che cumò a sta sucedint par Facebook, par esempli, ma cheste e je une atre storie: tornìn ai blog.
Il blog, intal 2003 sinonim di peteçs on line e informazion fate a slas, aromai al è percepît adiriture al contrari: une informazion indipendent e alternative ai canâi tradizionâi. Ridusûts tal numar par vie di Facebook, si pues dî che e je aumentade la lôr cualitât, stant che cui che ju doprave tant che diari personâl on line al à vût cjatât la colocazion ideâl te creature di Zuckemberg.
La situazion dai blog furlans duncje? No masse buine: blog masse pôc inzornâts, vierzûts ma lassâts li tant che un sît di contignûts, e cualchidun fat a la tant e tant vie che no rivin mai a miorâ.
Dentri di chei plui inzornâts l’unic convincent al è Contecurte, rignuvît di resint cul passç de plateforme Splinder a Blogger. Tal blog o ai une zate dentri ancje jo, ma il merit al è dut di Raffaele Serafini: rubrichis, variis colaboradôrs, inzornament costant. Interessant chel dal Partît Democratic di Palaçûl, ben inzornât che però nol rive ancjemò a stiçâ, a incidi. Viodarìn plui indevant.
Un panorame no tant alegri, ma si à di dî che lant sul agregadôr di blog che o ai metût su, Macôragregadôr,  li che a son dentri ducj (se al è scjampât alc si pues segnalâ par mail) ogni dì tu âs 3 o cuatri robis di lei. Alc al è alc.
Insumis, al samee che a sedin pôcs chei che a vedin alc di dî par furlan, o forsit il probleme al è jessi bogns di fâlu, venastaj di scrivi la lenghe, il grant probleme dai furlans. Il blog, difat, al è un imprest valit par cui che al à alc di dî e che no rive a vê acet tai media tradizionâi, tai blog furlans par talian a ‘nd è plui di un esempli, che magari o larai a scrutinâ tes puntadis che a vegnaràn.
Dree Venier

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +